Jan 4, 2010

SK BBB Jalan 2 - 1st day


2 January 2010 ,
Se awal pukul 8 .00 am aku dan fir ..
dah berada di sekolah SK BBB Jalan 2.
Hari 1st day firdaus ke sekolah
suruh sarapan ..pun taknak sebab excited..



Sampai sekolah ..aku cek kat papan putih tu .
untuk tau firdaus dimasukkan ke kelas tahun 1 berapa..
firdaus di tempatkan di Tahun 1 Pintar, Cikgu Firdaus bernama Siti Hajar
..semoga firdaus menjadi sepintar..pintarnya ..amin ,.
lepas tu cari kelas kat mana..sambil aku beli buku ..fir duduk dulu kat kelasnya ..
sebelom semuanya diminta ke kantin ..utk penerangan lanjut..


Di kantin ..Cikgu penolong kanan Petang ..iaitu Cikgu Zubaidah
memberi sedikit penerangan mengenai ..peraturan sekolah ..
dan apa yg sekolah mahu utk anak-anak masing2..
selepas itu murid akan dipanggil .,mengikutkelas masing2..
dan diminta mengikut..Cikgu Kelas..sementara ibubapa..
diminta tinggal untuk penerangan lebih lanjut..

Selesai penerangan dari Cikgu Zubaidah
Semua ibubapa .diminta ke kelas
untuk bayar yuran ..dan mengambil buku teks.

Alhamdulillah semua Yuran dan buku settle..
Buku teks pun aku dah ambik kan ..
Isnin 4 January ..murid2..akan terus belajar..


Alhamdullilah firdaus tak banyak kerenah..
seorang murid yang berani ..tanpa aku disisi dia pandai membawa diri ..
Tapi ade juga 2-3 org murid yang menangis..minta ditemani ibubapa..yang takbesh ..budak lelaki ..Alhamduilllah semua anak2 aku setakat nie .1st day sekolah takde hal ..syukur sesangat ...


19 comments:

neezareef said...

amboi fir smpai x mo sapan excited nk g skolah...

sedap nama cikgu fir..

wah fir butang smpai leher ha..hehehhee

Liza said...

dah besar fir nie, makin hansem!

Anie said...

sama qiesha excited sunggu...

smoga fir jadi anak yg pintar..

POSH76 said...

amboi macho ler cik abe sorang ni nak gi sekolah..steady tull...study smart taw hehe

hadina said...

mmh hencem pun...nnt belaja rajin2 n jadi pelajar yg pintar n selalu dpt no 1 kat dlm kelas ek... :)

teringat zaman sekolah dolu2... :)

adenium said...

selamat skolah fir... :D

Dee said...

budak kalo dh biasa gi tadika ok biasanya kty..aku pun harap mimi x melalak masa gi tadika nanti..hehehe..

to fir..blaja sungguh2 ye..

mamaadam said...

haha skema seh pakai baju butang sampai atas, ensem

mamaadam said...

haha skema seh pakai baju butang sampai atas, ensem

mamaadam said...

haha skema seh pakai baju butang sampai atas, ensem

leadleedeea said...

tengok fir pon da tau dia ni budak berani..hehe~!! tang tak menahan, takmo sarapan sbb excited sgt..kelako laaa...

belaja rajin2 ye fir..jgn nakal2..

bintangku said...

wah.... xcitednya dia. Senang ati dpt anak camnie.

iena said...

bagus la.. nampak confident..

rasp said...

bagus lah fir, a confident boy!!!
nampak muka dia berseri excited gitu :)

De' Sal said...

Selamat masuk darjah satu ya fir...belajar rajin2 ya...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

k.ty..N tumpang xcited tgk fir da msk skola rendah...gelagat same cm eri..comel!!

honeylanz said...

bagus fir berani. mujur ac pun berani jugak...tp has tgk dia mcm melilau gak cari mama n abah nye..hehehhe

UnGu VioLet said...

alala.. comenyer die.. all the best dik.. blajar rajin2 tau!!

Me, Mrs Taj said...

hensem fir dgn berbaju skolah..heheh