Dec 11, 2009

Som-Som

Som-som..
aku suka som-som nie..
nak buat jangan harap lah ..pemalas..tak lekat kt umah ..
sokmo takde umah jew..

ni pun aku dpt merasa ..
masa aku sarapan kt kedai Lengkuas Sek 7 BBB

Nasib-nasib lah ..kadang ade..kadang nan ado ..
kalo ade dpt lah ..lepas kan gian ..

31 comments:

Sitisifir10 said...

som-som?? tak pernah dengar dan tak pernah tgk...

mamaadam said...

uik mcm sedap je kak.. manis ke..nyum2 nanti kty wat la ek pastu jemput sy dtg umah akak hehe

~Zetty84~ said...

erk..??? zati x penah dgr n penah tgk or rasa pun...apa rasanya akak..??? cam manis jerk tgk...ada gula merah ker... ;p

cHeRyNa PiReS said...

som-som?

apa tuh kty?
tulang ke?

macam best je...

Kaseh said...

1st time tgk ni kak.. camne rasa dia.. sdp ker? kalau sedap cam teringin plak..hehe

sI tEDI said...

aku pun suka gila akan ini!! tapi tuelah.. tgklah kandungan di dalamnya.. ha ha ha

off diet camni. ekekekeke

Dee said...

ni manis2 kan..ada resepi dia kty..tp aku malas nk try buat..hehehe..

POSH76 said...

cam sodap jer tak pernah rasa lak....kene terai nie

hepi weekend

:: p R i n c E s S _ N :: said...

ibu N suke wat som2..N pon suke som2..

CuTeMiUt78 said...

kty, klu kat sini kan.. bubur som som ni akan dibuat selepas majlis kawin or apa2 jua kenduri kendara.. bagi pada org rewang..
kononnya.. buat hilang kepenatan merewang...

yatie said...

tak pernah rasa somm-som nih cam ner.. selalu tgk jer sbb keadaan fizikal dia tak menarik jadi tak beli.. hihi serius kak rasa dia camna?

Yanie said...

pe ni k.ty?cm sodap je tgk...hu3

[-suziey-] said...

ha xpnh dgr pn..mcm tau fu fa ke kty?

adenium said...

nampak cam best jer kakty...tak pernah rasa... sekali pandang cam lompat tikam.. tapi takde ijau..kan..

rasp said...

terkecur tgk nie sis...
sib baik tak 'ngidam' ek hahahahaha
kalo tak mana nak gagau cari nie hehehehehe...

Hezesuze said...

uish peberet ze gak ni kty oiiii...

kalo masuk lam peti ais...pergghhhh!! sejuk je....

♥Hernee Nazir♥ said...

sdapnye kak..dlu mak slalu buat..skrg dh lame x mkn..

☆ lieya latif ☆ said...

uih kakty, meleleh lieya tgk tau....lagi2 kalo sejuk2 tu....nyaman jek lalu kat tekak....dah lame kak lieya tak mkn nie...nak buat leceh (pemalas sbnrnye) he he he

Mrs Taj said...

1st time dengo..mcm mn nk buat nih?

lily lotus said...

fav. ly gak ni..mak ly rajin buat..kat kedai ada jual ekk

neezareef said...

nk wat som2 ni kena sabar skit kan..nk rajin kacau..kang beketul...mak je la yg rajin n pndai wat..aku tau mkn je kty..hehhee

ikiqzana said...

x pernah mkn pun.. teringin gak nk rasa...

Moralle said...

salam sis...........hrmmm this is my favourite to......kalau bulan puasa slalu jugak bikin, its nice to eat when its cold kan :)

UnGu VioLet said...

akak.. somsom nie.. memang feberet mar... suka yg amat...

atty said...

mar&moralle ~ itu lah kan sedap ..suka gak.kalo cold lagi sedap..

ikzana ~ terai ar kalo jumpa..
neeza ~ tu ar kena rajin kacau

lily~ aaH Ade kedai yg juai
mrs taj ~ kty pun tak reti sgt kena pakai tepung beras..lepas tu kena rajin kacau

lieya~ sama ar tau makan je..buatnya malas..gak

atty said...

hernee ~ sedapkan ..

heze ~ tu ar kalo sejuk2 mmg clust..

suzie ~ sedap lagi kot dr tau fu fah

rasp ~ adoi ssi ..nasib lah sis tak ngidam

sid ~ aah..cam sama je rasanya...

atty said...

yanie ~ sejens pencuci mulut..dr tepung beras..

yatie & finee ~ camne rasanya eh ..lebh kurang cam lompat tikam kot

cutemiut ~ aah betui lah tu ..kalo kt kg kty pun ..dibuat lepas kenduri..

N ` lenkali kalo mak N.buek ..anto le skit kt kty

atty said...

posh ~ sedap gak lemak2 manis ..

dee ~ itulah ..malas nak bueknya ..

tedi ~ tu ar..kalo org diet hancus..

kaseh ~ sedap sgt tau ..

dilaOHdila said...

Somsom ni uang jawa punya pebret taw atty
kalau kenduri kahwin kan lepas kenduri tu depa akan buat som2 ni jamu urang makan.......sedapnya!

Ummi batrisya dan damya said...

som-som ni kalau makan sejuk-sejuk lagi sedap kan :)

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

lama x mkn som-som..last mkn waktu kawen kat umh belah suami di sekinchan. owg jawa mmg suka msk som-som tuk bg org rewang bwk blk.

yg best msk ramai2 som-som pastu mkn ramai2 jgk som-som tuh!!