Nov 11, 2009

Terkejut Pelanduk

Nak kata selalu ..aku akan keseorangan di opis
kebetulan ari nie ujan lebat ..
petir berdentum dentam ..

bos tadi seawal kol 2 sudah pegi ..mana ?..aku pun tak tau .!
tetiba je..aku dgr..pintu bawah terbuka..
pintu bawah tu kena pakai ..kad baru leh bukak ..dlm 5 minit..nan ado sapa pun naik ..
aku dah cuak .

aku intai kat tingkap ..kot ade ke kete bos..bos aku balik ke..
nan ado .hati ku berdegup kencang.takleh jadik ni ujan dah le lebat.terus aku kunci pintu ..pakai benda yg rantai tu ..lepas tu baru aku bani bukak skit..tetiba je..aku ngn org kat belakang pintu tu sama2 menjerit..lor..ahcong rupanya ..

adoi ..lu bikin wa..susah ati lo ..
dia sengih2 je cam kerang busuk..nasib lah dia..kalo penjenayah ke..
tapi selama aku keje sini..alhamdullilah takde lah apa..
terkejut aku lom ilang lagi nie..

26 comments:

♥cybermummy♥ said...

hahhaa.. tak pernah dengar org terkejut pelanduk kalau terkejut beruk ada lah . Bawak bertenang katy , pi minum air untuk kembalikan semagat yg ilang tu . :D

Neezareef said...

kussssssssss semangat ko dibuatnye kty pelangkong ko ahconggg..siyer siyerrrrr

Dee said...

fuh..mmg kena berani bila dok opis sorang2 ni kty..pastikan ko slalu rantai pintu opis ko tu kty..

♥Hernee Nazir♥ said...

1st time dngr tkjut pelanduk..hahahaha

Cikgu Ayu said...

hehehe..mmg xpernah dgr terkejut pelanduk, ingat terkejut tgk pelanduk betul2 :)

PerantauSepi1306 said...

uishhh saspen je baca tadi..

rasp said...

isk isk isk ..... suspen je...
tapi kelakar lah plak bila si ahcong pun terkezut sama :D

Jasfyra said...

saspen je kak...hihi

LORD ZARA 札拉 said...

huhuhu~

ku tetiba nak beli perodua kak~

kih3~

Syima Syaz said...

ehehehehe...
bahaya nye sorang2

ikiqzana said...

nasib la si ahcong.. takut kan tggl sorang2 mcm tu.. hati2 tau.. skrg ni mcm pun bole jadi.

Ms AiReEn MoHd said...

selalu terkejut beruk ni pelanduk lak...bikin gempak la kak ty ni kekekek....hikhik eryn nak wat terkejut kangaroo la ker walabi ker..hikhik

Pocket said...

tak der CCTV ker memana?
tp takut jgak woo, lagi lagi,
dgr bunyi ngilai ker haper..
heheheh:)

tp ahchong tu reti mengilai ker tak?

LayarLara said...

Nasib achong tak kene ketuk ngan sepatu..

cHeRyNa PiReS said...

adoii..kalau sebut ah chong...
masa sekolah dulu pocong tuh kitorang panggil ah chong...huuhuuu...terkejut sha...

naz ilyn said...

salam... macam manalah agaknya rupa pelanduk yang terkejut tu ekk... selalunya beruk jer yang terkejut... nasib baik ahchong kalau pocong cabutttt.

POSH76 said...

nasib baik takde apa2...sabo2 bawak2 bertenang yer

*ayu the sun* said...

leh tak nak gelak?? hahahahaha
sian akak... sure berderau tu kan?

☆ lieya latif ☆ said...

mmg kakty, kalo kite dok sorang2 ni mcm2 jek terbayang....kalo aku pun kat tempat ko kak, sure dah berpeluh dingin dah...hik hik hik

Ernie said...

kalau saya pun harus takut jugak.. memang tak boleh dengar bende yang pelik-pelik sikit mula tegak bulu roma.

mamaadam said...

Ape daaa ah chong nih

yatie said...

nasib baik tak terketuk si ahchong tuh kan

:: p R i n c E s S _ N :: said...

hohohho...sabau je laa..x suke tkejut2 ni..lomah jantung..

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. terkejut pelanduk la plak ya kty

p'na said...

takutnya... sy dlu penah keja dok sorg2 kt opis... juga pernah mengalami kejadian seperti itu.. tp betoi² pnya tau..

siap ada serangan gagak bagai.. seram ooo...

angah iza said...

suspen jek..ingat hantu ke td
hahahahhah....