Nov 14, 2009

Tak Makan nasi

Orang lain semua dah stat kempen , tak makan nasi
aku ni tak bila nak stat ..dari sehari ke sehari dok tangguh .

camne asik tangguh je..
asal balik keje..anak2 semua mcm2 permintaan..
suh masak itu lah ..ini lah .

kalo si Fir..lagi.seblom kuar dari kete ...setiap pagi
masa aku antar dia ke tadika.
mesti tanya.."mama masak apa hari ni "

ayam masak kicap antara feveret anak2 aku ..

jadiknya ..bila aku masak..aku tgk anak2 semua makan .
mana boleh tahan .jadik kami semua pun makan lah sekali .beramai2..
itu salah satu ..acara .kekeluargaan..mengeratkan hubungan anak2 ..dan ibubapa..

alasan je..senarnya ..mmg tah bila nak stat dietnya..huhhuuhu

notakaki : sabtu adalah hari masak2..makan..masak , makan ..laastt sekali tido
ahad lak byk agenda...penting ..antara idup dan mati..

27 comments:

Izan said...

favourite mirko jugak... bab tak pedas. tu yang dia suka makan tu. =)

tp yang kakty masak ni saya pun terliur... slurp!!!!

Cik Wanie said...

kak atty,

alahai masak kicap,
feveret wanie tue,
huk huk uk,
bila akk nak masakkan tuk wanie plka nie,
hurm

De' Sal said...

Nampak sedap ayam masak kicap atty,boleh makan nasi tapi makan dengan jumlah yang sedikit dalam satu senduk ker.....he he...

momguess said...

den mmg hantu nasik
+ pulak ader aym masak kicap ko tu kan
lg lah den terliuq

zh-ena said...

bila anak2 puji dan suami puji masaka kita sedap lg la tak tahan nak mkn kan

ikiqzana said...

sedap tu ayam msk kicap katty...
sama gak mknn kegemaran ank2 zana.

jane_doe3328 said...

sedapnya k ty, bagilah resepi. yang gambar 1st tuh masak apa??

FazidElias said...

saya pun tak bleh diet nasi tengok ayam kakty...hehehheh...kakti, kawal gula n kurangkan nasi aje... tak bleh diet nasi terus, nanti badan terkejut.... kakti, yg penting happy :D

:: p R i n c E s S _ N :: said...

xpe laa k.ty..da culup comel daa skg...aym kicap tuu mmg meleleh laa beb..

PinQib said...

akak atty masak apa plak hari ini??

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

terliuq kina tgk aym msk kicap akk.

bg resepi skt....sbb x semua bahan2 sama mcm kina msk. setiap owg len2 bahan. ape yg penting?? KICAP mesti adooooOOOooo!!

tul x kak?

julie^beth said...

rasanya agak susah kalo terus tak makan nasi.. mungkin boleh kurangkan portion nasi tu.. lama2 dah biasa, baru boleh tak makan terus.. saya pon tengah beruasah ni kakty..

[-suziey-] said...

kalau cenggini la kty..lauknya..mmg xbole nk tanpa nasi la..adeii..terliur ooo

p-na said...

ayam masak kicap pun peberet sy.. terliour tgk,huhu...

ari nie x msk p'na mkn luar jer.. sok baru hari masak sdunie, sy nk msk bwk p umah MIL, ada potluck celebt behday adik ipar.. he..

~Wah, dah pakai header bru... hope kty suker yer design yg x seberapa itu..

joegrimjow said...

smlm ada pak arab masak nasi
perghh
sedapp nampak!

rasa?
xmerasa
huuu

atie said...

Sapa orang lain yang tak makan nasi tu atty. Yang pasti bukan aku....huhu.Nak cuba gak buat lah....tapi cam tak boleh jek.

Kaseh said...

waaa kakty..ayam masak kicap bukan fav anak kakty jer..tapi fav kaseh gak..skang ni masih bertahan tak makan nasi ni sebb join contest 99 hari tanpa nasi..dok pesan kat mama awal2 jgn masak ayam masak kicap..sebb kalau dia masak...then tamatlah riwayat 99hari tanpa nasi ku itu..hhehehe takleh tolakk woo..

naz ilyn said...

salam... gitulah kita orang pompuan kan masak makan masak makan bila tengok anak-anak makan tak sampai hati pun ikut sama makan satu lagi kata orang jangan membazir.

Diarihatiku1976 said...

saya pun suka masak kicap tu... tapi tgh kempen takmakan nasi ni... kena lupakan..wakakka..

pija5120 said...

betul laa... teriur tgk msk kicap tu!

atty, pija pun dok try tak mkn nasi ni... tp 3 hari sekali... amik gak! xtahan godaan sbnrnya...

hari biasa, srpn pija amik... yg lain makan merapu... tghari or petang, pija makan lauk... so, kalau sup ayam tu, 3,4 ketul tu pija punya! heee...

Pocket said...

makan jer bersama sama,
tp jangan makan nasi:D
taruk la sikit sebutir dua,
buat lakonan...
tp amik la ayam tu dua ktul,
ubi tu banyak sikit,
sayur tu banyak banyak dan banyak lg...

memoga berkesan kempen tak nak nasi:D

pocket pun kena bebawak dah ni,
tp takut kang jd ensem telebih lak..
hahaah

Lina said...

samalar je saya nih kak ty kata nak diet xnak mkn nasi tp ntah bile nak stat... tgk nasi xleh tahan betul

adenium said...

nampak maveless lah ayam masak kicap tuh kakty.... emmmm

Dee said...

sedapnya kty..aku pun kalo tgk mesti belasah gak mkn ni kty..

neezareef said...

bg arr resepi ayam kicap vesi kty tu..npk menyelerakan je ayamnye ratah je pn dah sdap tu..

btl tu kty..mkn bersama tu mengeratkan kasih syg

CuTeMiUt78 said...

memang seronok kan kty.. time makan beramai2 ni..

Ena Qalinsya said...

sedap aym masak kicap ko atty, meh bg resepi...