Nov 14, 2009

sempat jumpa dentist

Semalam adalah hari yg sgt bzios..
mana nak uruskan firdaus..
mana nak uruskan diri sendiri..
pk..ratusan kali ..akhirnya aku beranikan diri ke klinik gigi

debar gak jantung aku ..dag dig dug,
tp doc kata takde apa..alang palang jumpa dentist..suh doc cuci sekali gigi ..buang plug semua.
lepas tu doc kasi ubat ..cam dah kurang skit sakit..kalo sakit lagi ..
doc suh dtg lagi..

harap ..jgn lah sakit lagi..
ingat nanti ..mmg nak jumpa dentist lagi .ade nak suh buat tampalan skit..

besh betui kalo gigi dah bersih ..
semua plug dah dibuang..
oleh itu ..kita kena ingat..jagalah kebersihan gigi.dan mulut..
kalo leh jumpa doctor gigi setiap 6 bulan sekali ..

17 comments:

CT NORAMIZA said...

kak, berapa dia charge utk cuci gigi n buang plak semua tu? :) bestnya, mesti rasa bersih je mulut kan?

♥cybermummy♥ said...

bagus2 jaga kebersihan gigi . Katy tau tak yang bacteria gigi adalah salah satu punca seseorang boleh kena penyakit jantung :D

mamaadam said...

betul kak..tapi disebabkan takut nak jumpe dentist, yang patutnya 6 bulan leh jadi 6 tahun kak

CINTAMANISZ Lite said...

seronok kan jumpa doktor gigi...hehe..
sakit gigi..tak bley tido...berdeset2 oo...lebih kurang mcm sakit nak beranak dah..adoii..

Ernie said...

wahhhh lepas ni akak boleh jagi model ubat gigi safila hehe

neezareef said...

dulu za pn takut..tp skang dah jd rutin dah tetiap taun pg..

momguess said...

'jaga lah kebersihan mulut'
den suko tag line nie
tapi kalo cam gini blh
'jgn biarkan mulut anda berbau'
lalalla

rasp said...

mmg mengeliat tul nak jumpa dentist..
bila dah sakit baru gi jumpa..
kalo tak sakit, jgn harap lah nak gi jengah...

Dee said...

paling takut dulu gi jumpa dentist..tp skang dh berani..hehehe..

suhaila-ab said...

kty ayat ko cam lam iklan ubat gg la...

lily lotus said...

pasnih leh senyum jer memanjang ;)

LORD ZARA 札拉 said...

ku ketagih nak jumpa dentist~

p-na said...

p'na pun dah lama x p check gigi.. huhu

opis p'na ada provide dentise treatment.. rugi x guna nieh.. dah nk ujung tau nie.. kang burn.. xleh jd nie.. nk p la..

*ayu the sun* said...

alamak! pesanan khidmat masyarakat kak ty trus rasa nak appointment ngn dentist skrng. :P

Izan said...

saya pun nk kene jumpa dentist tp takut... camana tu.. da tua bangka pun takut lagi. hahahhahha

syanis said...

betul tu kak ty... dah lepas kena cuci... rasa licin jer gigi... ain patut nyer dah kena pegi ni... tapi x pegi lagi... nnt la

CuTeMiUt78 said...

eemmm betul tu.. kty..