Nov 12, 2009

Nak tengok ke taknak tengok

Semalam kan aku tak sehat ..
seawal ..kol 8 mlm aku udah masuk bilik nak tido..
sebelom tu aku ade pasang 105 kat astro citer Sonata Labu Labi..
dalam 15 minit aku tengok , terus aku masuk bilik..

fir ..,yg leka..kat bilik buat kerja sekolah ..
bila dah siap homework..dia pun nak layan karton..
terus tanya aku yang ade kat bilik

fir : mama nak tengok ke tak nak citer nie..
atty : mama tengok lah
fir : kalo tengok napa tak duk kat luar
atty: mama dengar sore jew..

tak lama lepas tu ..aku dengar sore tv tu ...kan main kuat lagi..
rupanya fir kuat kan volume tv..supaya aku boleh dengar ..macam nak pecah umah aku..
satu flat pun leh dgr..
dalam hati aku , bertuah punya anak..!
awat lah lurus bendul sangat ..nak tergelak guling2 pun ado

puas aku cuba tekup tinga ngn bantal cuba nak tido..tapi tak lut..gak..

udahnya aku yang nak tido.. dengan gigi aku yg sakit..
terus takleh tido ..
terus lepak kat depan tv ..
continue tengok citer labu labi ..sampai the end...

30 comments:

mamaadam said...

huk2 dia peka la kak.. dia takut mak dia tak dengar.. so thanx to fir la hehe

momguess said...

hahahaha
kekadang ank ni lurus bendul gak kan

Dee said...

hahaha..dia kesian kty x dgr tu..tu yg dia kuatkan volume..

CINTAMANISZ Lite said...

fir anak yg sgt taat dgn kata2 ibu dia...hehe..

sakit gigi ke?? tak gi klinik?? sakit gigi ni uii...takleh tido kalo sakittttt, ngeee

ratna said...

ha ha ha.. cerdik fir.. dia takut k.ty tak dengar la tu yg dia kuatkan.. bagus.. dia perihatin terhadap mak dia.

CaMaRPuTiH said...

lawak tul kak ty. amacam leh pusing jadi gitu... hihihi... gigi sakit lg ke? dh jmp dentist lum? jgn biarkan hidup anda diselubungi kesakitannnn hihihi...

♥Hernee Nazir♥ said...

fir yg rpihatin..hehehe

:: p R i n c E s S _ N :: said...

alahai....bek nyerr ati fir demi mama dia..

Ms.Lilies said...

sakit gigi la paling x tahan sekali huhu

MrS. F!zA said...

akak, fir tu sygkan akak tu sbb die nak akak dpt dgr ape yg die tgk..hehe.. bagus anak akak... kira ok die xkr channel lain..hehe

honeylanz said...

bagus tul fir..paham mak dia

cHeRyNa PiReS said...

fir...fir...

tapi sha pon suka cerita tuh. tgk fizz fairuz jadi macam bodoh2 sket..sama macam nabil. kiut!:P

cheqna said...

bagus fir tu..

faham jiwe mak dia..

hehehehehe

- Leena - said...

ina pernah teman mak gie operate gg kak...adoilah mak ina tuh mmg kuat wpon kesakitan...sbb mse operate tuh kan..ina tengok drh dh berjuntai2...

gg mak berlobang, tp blom mase gg nk gugur, jd akarnye sgt kuat cengkam gusi...doc, korek n korek...

doc pesan kat mak klu saket angkat tgn...eeiisshh ble mak angkat tgn kan dh tau confirm saket sgt...wpon bius kan tp eii terasa lah...kte yg tengok jd gerun...
ina xpernah de tampalan gg...hopefully xder pe2 lah nti...takotlah cabut gg ke, operate gg ke...nk jpe doc gg pon takottttttttt

- Leena - said...

ina pernah teman mak gie operate gg kak...adoilah mak ina tuh mmg kuat wpon kesakitan...sbb mse operate tuh kan..ina tengok drh dh berjuntai2...

gg mak berlobang, tp blom mase gg nk gugur, jd akarnye sgt kuat cengkam gusi...doc, korek n korek...

doc pesan kat mak klu saket angkat tgn...eeiisshh ble mak angkat tgn kan dh tau confirm saket sgt...wpon bius kan tp eii terasa lah...kte yg tengok jd gerun...
ina xpernah de tampalan gg...hopefully xder pe2 lah nti...takotlah cabut gg ke, operate gg ke...nk jpe doc gg pon takottttttttt

Fara_Adura said...

Muahahaha..fara yang baca neh pong terasa nak guling2 gak..

Kakaka.. bagus2..maknanye die peka n prihatin ngan kehendak mamanye.. gud boy..:)

leadleedeea said...

haha~! fir nih mmg laaa kiut..hehe~!!

tak pernah tgk citer tu..huhu~!

cik EPAL said...

ingatkan tengok cerita hantu....hehe..
klik nuffnang anda ;)

ikiqzana said...

hahaha.. tergelak dn tersenyum zana baca n3 ni.. kelakar la fir ni.

sian ktty.. x baik lagi ker gigi tu..??

mummysyafie said...

anak yang prihatin ni kak t..untung akak

rasp said...

hahahahaha mmg leh kes gelak guling2 aaaa
fir prihatin dgn mamanya le tu sebenarnya :D

Mak Su said...

hahaha, tu tanda anak sayangler tu

CT NORAMIZA said...

kak, rupanya ibu2 ni perangai sama je kan, walaupun sibuk kat dapur, tp saya ttp nak tune ke channel yg saya nak tgk, walaupun x dpt tgk, tp dpt dengar pun jadilah kan :) heheheh..

neezareef said...

padahal nk ade sound ala2 supaya senang tdo kan.fir fir..hehehe...sakit gg ke kty..lg tensionn

Mawar_berduri said...

salam akak,
tindakan spontan fir tu buat sy tersenyum bile baca...hihihi...

*ayu the sun* said...

hahahhha... fir mmg sempoi!!!!
:)

nURmALa mAZLan said...

alolololo..
jgn arr kata dia lurus bendul
dia prihatin tu kty

Lina said...

k.ty...lawak lak fir...

Lina said...

hahaha mmg fir memahami kak ty lar... dia takut kak ty x dengo langsung dia kuatkan

CuTeMiUt78 said...

kih..kih...kih.. bagus2 fir..