Nov 5, 2009

Dah berjumpa cikgu firdaus

Pagi nie awal2 aku dah terpacak berjumpa cikgu firdaus..
sambil bertanya kan bagaimana perangai firdaus..perkembangan ..pembelajaran beliau .
alhamdullillah cikgu cakap ..firdaus okeh ..dah pandai membaca ngn lancar..
cuma satu je malas buat keje sekolah selalu tak siap..

pasal ni aku cakap..aku jenuh suh buat kat umah ..
tapi dijawab sibudak yg cerdik ni firdauslah sapa lagi kan ..
kerja sekolah kena buat kat sekolah ..(ekekekekkekee)
jadiknya setiap keje sekolah yg cikgu kasi ..dia mesti bawak balik ke sekolah ..
nak buat depan cikgu nya ..

sambil tu aku citer ..pasal sabtu aku mai sekolah sebab firdaus kata ade tuisyen..
memang betui ade..tapi bukan sekarang..bulan 12 nanti ..3 ari seminggu ..(bagus sgt lah tu..dari duk umah tgk tb jew..)
aku cakap..aku tak dpt nak kol cikgu ..sabtu tu sbbnya tipon aku yg rosak tu .
aku tinggal kan kat umah ..ye tipon aku kan rosak .jadik nak buat pe aku hangkut kan ..
cikgunya gelak jew..lar dengar penjelasan aku ..

dalam 20 min jugak sessi perjumpaan aku ngn cikgu ..
nak balik tu cikgu kasi air soya 2 kotak utk aku ..
dan cikgu ade nak ajak aku ke skolah tadika kemas sek 4 minggu depan ..
aku cakap just kol me lah cikgu ..aku akan join..

p/s : semalam pakcik aku meninggal dunia..alfatihah tuk arwah beliau ..semoga ditempatkan dikalangan golongan orang2 yang beriman .amin

22 comments:

Dee said...

al-fatihah atas pemergian pakcik kty..

selesai dh kan..budak2 ni mcm2 ragam..kdg2 gelak kita dibuatnya kan kty..

momguess said...

al fatihah

sama mcm aiman
mcm2 alasan kalo nak buat hmewrk
kekadang sakit sel2 otak ni d buat nyer

neezareef said...

pndai fir ya nk wat kt skolah gak..

alfatihah utk arwah

Abang Long said...

Anak - anak sekarang .... sukar dijawab ... alahaiiiii

Ena Qalinsya said...

Anak aku plak tak btau pun ade keje skolah..pepagi dh siap nk p skolah baru r nak wat, terpaksala Ibu dia menolong maksudnye Kakak tak wat sdiri r.. silap makpak gak, tak tanye huhuhu

Al-Fatihah wat pakcik ko...

FIESYAH said...

Al-Fatihah utk pakcik sis...

eya said...

bdk2 beso tu mmg payah nk soh wat keje skolah. kene pkse,pgg rotan br nk buat.


Alfatihah buat pakcik akk,semoga rohnye dicucuri rahmat.

Maswani said...

al fatihah utk arwah..

budak cerdik mmg cmtu perangainya..btul x kty? hehe..

Ms.Lilies said...

alfatihah buat arwah...

budak2 ni kdg buat kita geram kdg buat kita rasa nak gelak je kan

yatie said...

standard la kak budak tak nak buat home work.. but lately my kids da rajin.. agak-agak pukul 6 budget papa dorang nak balik laju jerr buat homework.

bukan apa takut kena kurung kat luar rumah tak pun tak leh tgk cartoon

kalau tak buat cam tuh mmg selalu kena complain cikgu

cHeRyNa PiReS said...

kty...al-fatihah utk pemergian pakcik ty.

baiknya mak fir...masih lagi layan bila dia taknak buat homework. budak2 laki mmg macam tuh, kty. susah sikit.

Ernie said...

salam ziarah...
ngan anak-anak ni kalau bab pelajaran kite kene tegas.

rasp said...

al-fatihah..

kkdg nak jumpa cikgu2 nie, i lak yg dag dig dug hehehehehe tapi mmg elok jumpa pun, at least kita taulah berkembangan anak2 kita :)

syanis said...

takziah yer kak ty... n alfatihah


pdi fir... pasni suh cikgu cakap kerja rumah....... mesti dier nak buat kat umah... hehehhehehehe

CuTeMiUt78 said...

oh ni kes fir salah dengar la kty.. emmm pandai plak menjawab tu..

alfatihah utk arwah

atie said...

Al-fatihah buat arwah...
Bagusnya.....ada tusyen tak buang masa

:: p R i n c E s S _ N :: said...

al fatihah tuk pakcik k.ty...

wah..pkembagn fir sgtt bagus....b a good boy fir..

[-suziey-] said...

hahaahaha bijaknya firdaus..btl gk tu..keje sekolah kena buat kt skola la kan..ekek;p
takziah utk akak n famili..smga roh arwah dicucuri rahmatNya.

p'na mama oja said...

al-fatihah..

kelakar la fir nie.. lain kali suh cikgu ckp nie keje rumah tau.. so kena wat kt rumah.. hehee

Softtouch [Hanim] said...

al fatihah utk arwah pcik kak ty...

ooo rupenya tusiyen bln 12 nnti...ada bc n3 tu...he he he

ikiqzana said...

al-fatihah tuk arwah...

biasa la sis ank lelaki selalu mcm tu.. sama gan ank zana malas nk wat keja sek.. kena suruh baru buat.

nza said...

wah ni budk cerdik punya auta la tu.....farouk ni malas ckit nk baca buku ttp rajin siapkn home-work. Gamaknya takut kena denda dgn cikgu le tu.....mcm2 prangai ank2..