Sep 10, 2009

Kuih Pelita Disangka Kuih aKOK..

Haritu suh along pegi beli kuih akok.
sebab mak aku nak..
mak aku nie ade 2 jer kuih feveret dia..akok dan apam..
udahnya punya le lama along pegi beli..tetiba dia kol..ajak g pasar lain lak..pasar depan umah mak aku takde kuih akok..

jadiknya aku turun..masuk kete..dalam kete dia citer.
tadi dia gi pegi kat satu warung..tuh..dia ckp kat peniaga tu..kuih akok rm2 dik.
tetiba adik tu ckp..nie bukan akok lah bang..nie kuih pelita..

udahnya sampai kt param pkns Bangi..
baru brp minit je jalan aku dah nampak kuih akok..
lepas tu aku ckp ngn along..ni lah kuih akok..baru le aku pasan..along tak kenal kuih akok..


picture credit to google.
























34 comments:

Anie said...

he..he....igat abe anie jer yg tak kenal

cHeRyNa PiReS said...

sha sendiri tak kenal kuih akok sangat...maybe kena carik rupenye dlm internet nieh camne...ke atty nak tunjukkan?:P

cHeRyNa PiReS said...

sha sendiri tak kenal kuih akok sangat...maybe kena carik rupenye dlm internet nieh camne...ke atty nak tunjukkan?:P

Norry said...

He hehh...kuih akok tu lagi banyak kedut dia lagi sedap....

yuyee cap limau said...

habis tu kak??beli tak??
sedap tau kueh akok..nanti maila jalan umah kite,kat kelate..kite bawa akak pegi tempat proses kueh nie..

atty's said...

anie ~ lor nizam pun sama ke..ekekekke


cheryna ~ lepas nie mesti kenal ..

norry ~ TU AR KAN LAGI BYK KEDUT LAGI SEDAP EK ORG KASI TAU

YUYEE..INSYALLAH KALO BERPELUANG.MESTI NAK PEGI ONE DAY

Mrs Taj said...

lor...umur berapa along akak tu? ish ish ishhhh...huhuhuh

ZARA 札拉 said...

rindu kuih akok~

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

kuih ni memang sedap, tapi manis sikitkan kak. mak saya suka kuih ni..

neezareef said...

kekke..lawak ler along..jauh bebeno ngn rupa tepung pelita..hihi

Nana said...

hehehe...akok pon sodap.peberet saya ni

UnGu VioLet said...

erm.. bestnye kak.. nak skitttt...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kt pkns tu sgtt rmai y jual akok kn k.ty...sdap2..

atty's said...

MRS TAJ ~ ALONG TU HUBBY KTY ..DAH TUA NGAYOT DAH PUN

ZA ~ TU AR..JAUH SGT PEGI NYA..

ZARA ~ PTG NI G CARI

MIMI ~ KTY TAK BAPA SUKA..

MAR ~ SIAN MAR..

NANA ~ SUKA EH ..KTY KAN SENARNYA TAK PENAH RASA

N ~ TU AR RAMAI ORG JUAI

Ms.Lilies said...

saya jua baru kenal kuih ni hihihi

atty's said...

lilies ~ lor ramai yg tak tau nie..ekekeke .

♥cybermummy♥ said...

First time dengar nama kuih ni . Apa rasa nya katy ???

atty's said...

cybermummy ~ kty pun tak penah makan..hehehee

zh-ena said...

ena pun tak kenal kuih nie

PerantauSepi1306 said...

akokk sodappp ooo ;D

Eazy Izzuddin said...

mcm2 kueh skang
xD

kakyong said...

kakty,
kakyong pun tak kenal kuih akok..
ni ler baru kenal... hihihiiii.. mekasih kakty..

[-suziey-] said...

hahaha..lawak la..sabo je la..

rasp said...

hehehehehe...confirm lepas nie sampai akhir hayat mesti dia kenal kuih akok & kuih pelita :D

Mama_Aqish said...

ha..ha...kelako sungguh....

DYLA said...

ooo la hai.. tapi takpe. skang dah tau..

wantie said...

la... tak kenal kuih akok rupanya. patut la tak jumpa. lawak lawak

ibu_umairah said...

kueh akok sedap juga!!!tapi suka makan panas2........

cikdinz said...

huaarrgghhh..huargghh.....

mamaadam said...

aduhai kak sedapnyer.. saya nak balik kelantan nih 2/3 hari sblm raya, dapatla qada segala kuih yang duk teringin nak makan nih

||| PöJìé PööH ||| said...

hahaha.. sedap la kuih akok, tp manis sgt, xtahan!

IEYNA said...

ina pn xknl kuih akok...zam yg belikan untuk ina n bgtau "yg ni kuih akok yer sayang" hihihihi...

sedap gak :)...

masa hntr zam kat kemaman singgah bazar kat ctu...satu kuih akok 50 sen...mahal gilerrrrrr

atty's said...

ieyna..itulah kuih akok satu 50 sen..
kty belikan time tu nak berbuka dah ..tp tak dpt pun free..huhuhuhuh

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik... kesian kat along ya kak..