Aug 26, 2009

Pelajari sesuatu yang baru

Hari nie..oleh kerana aku bhusan ..
dan semalam pun dah kira gaji ..bos semalam satu ari tak masuk ..

ari nie lak masuk kejap ..
lepas tu kuar ..

dan aku ..nak menambahkan skill kira2 tolak bahagi aku ..yang tak berapa nie.
sebab ..bahagian kira2 nie bukan bidang aku senarnya ..

jadiknya aku telah mengkoling kakak bos aku ..yang merangkap accountant bagi pihak syarikat..dan aku suh dia ajo aku ..

dan Ms.Choo..pun ngn rela hati
dan buang masaAlign Center dia lah ..ajar aku yang sengal nie ..
tapi dia punya ler sabar ..

dan aku dah tau ..camner..dan harap lepas nie aku dapat buat dengan baik..dan dpt tolong ringan kan kerja Ms.Choo..for Ms.Choo..terimakasih ..sudi ajar saya..walupun awak tgh bz..cam lah dia baca blog den nie..

yeaahh..jadik nya ari nie aku sangat sukati sbb dapat tuntut ilmu baru ...

26 comments:

momguess said...

menuntu ilmu satu perkara yg mulia
hahahahah
ayattt cam baekkk jer kan
tapi aper pon
selagi blh tuntut ilmu
cari lah

p-na mama oja said...

rajinya akak meringankan keja org lain..
xder ke org yg nak tolong ringan kan keja saya?? huhuhuh

Wahizah said...

this is what we call a positive thinking! bagus utk co, ugama, negara dan bangsa..hehehe..terlebih pulak..tapi betul kan..kan..kan.. ;)

Mama_Aqish said...

tak pe belajar sesuatu yang kita tak tau dari orang lain akan menambahkan ilmu kita nanti

aRe_uDear said...

Bak kate menuntut ilmu bior sampai ke negori china yer dak... huhuu

ida sazarina said...

bagus la akak ni..
da senior pun xsegan nak blajo...
rajin sungguh!!!
bagos..BAGOS..bagos~~~

atty's said...

pna..kan tolong dia..masalah dia yang selalu tolong kty ..sbb selalu buat silap..dgn ilmu yg diajo tu nanti .kurang skit kesilapan..dan kepala itu ms.choo .tak penin lagi ..ehehhe

fez_the reds said...

hahah..
nti ajar sye plak ea..

CINTAMANISZ Lite said...

Atty..belajar atty..terus belajar. Ilmu ni tak rugi kalo cari dan terus mencari.

psst; naseb bek cik Cina tu tak kedekut ilmu ye. Selalunya..diorang ni jenis kedekut nak bagi ilmu kat org Melayu..hmm

Dee said...

sib baik dia x kedekut ilmu ye..hehehe..

CuTeMiUt78 said...

wah..bagus kty.. takpe mempelajari satu benda yg baru.. blh menambahkan lagi ilmu yg ada kan

*ayu* said...

chaiyok kak ty!
muaaahh!

FazidElias said...

kakty... usaha tangga kejayaan, ye dak...hehehhehe :D

miEz haNeM said...

ilmu kena dicar..dihormati..

salam ramadhan kak atty:)
baru perasan.dah lama miez tak jenguk sini:)

Syima Syaz said...

kak atty
saya dah nekad n tekad...RESIGN TANPA ADE BACK UP KERJA.tak tahan dah....

lily lotus said...

patutlah berseri2 muka..hehe

fndrocka said...

mulia lagi berpahala tu..tp aku kalau bab kira2 pun memang berat kepala..kena ada org ajar betul2,kalau tak memg hancusss

MaMaQaYPo FaMiLy said...

ILMU boleh di pelajari @ kongsi kan?

Diarihatiku1976 said...

ilmu.. sentiasa kena pelajari... kalau dapat benda yg baru alhamdulillah sgt kan..

kak wos said...

kak.. kalo takat tambah tolak tuuu..
wos buleh ajarkan kak..
muehehe.. maklom la.. hari2 kira duit la katakan..
kalo kali,kuasa dua,kuasa tiga..
tak dapek nak nolong!!
:)

:: p R i n c E s S _ N :: said...

btmbh ilmu k.ty..pasni da mcm2 kebolehan k.ty ade..

ratna said...

best kan bila dpt ilmu baru

mEiZ SHA said...

hehehhee
ti ajar ninie plak tau kak atty
:)

kuina said...

itu tandanya hari ini lebih baik dari semalam

[-suziey-] said...

waaa bgs bgs..ilmu yg baik harusla dituntut:)

sweethOneY said...

wahh.. kak ty mmg rajin la..