Jul 7, 2009

Malam Sabtu Kenapa Firdaus Bzios

Hari Sabtu 4 Julai 2009
Balik jew keje..aku terus ke Serdang ngn mak aku..dan firdaus
kitaorg ade projek pilih basikal untuk firdaus..
firdaus mmg dah ade basikal.
tp itu basikal masa dia kecik..

sekarang Firdaus dah pandai pilih sendiri basikal dia.
dah taknak basikal roda tiga..


firdaus pilih kaler ijo..BEN10..Katanya
roda 3 tu dia bising..lepas tu taukeh kedai ..tanggal ar..
dah fir bebel tak nak.aku risau sbb dia mana reti kayuh basikal..lagi kan
lagi kalo takde roda 3 tu..

happy dapat bawak balik..
ade tragedi ..pasal fir belajar kayuh basikal.
satu jam selepas basikal dibawa pulang..
dia pun belajar kayuh..dan masuk ke dalam longkang ..sebab fir tak pandai guna handbreak,,,abis muka fir bercalar..

dia jatuh sebab dia yang tak reti kayuh basikal.
basikal tu pulak yang dia marah ..nak di buangnya dalam longkang besar..
puas ar kami selamatkan basikal tuh..

tapi keesokannya ..hari ahad aku bawa firdaus dan basikal tu ke Tasik Cempaka.
alhamdullilah fir dah terror kayuh basikal..
lepas tu leh lak cakap ..bese le kalo jatuh ..luka..2 adat lah orang belajar basikal.leh lak dia ckp gitu..

37 comments:

Softtouch [Hanim] said...

ala ciannyer muka fir calar. Skjp jer yer dia blaja basikal yg xde roda tiga tu... untie nk tumpang main boleh?

mamaadam said...

haha sabo jela.. macam adam la dia terlanggar kerusi kat umah mok masa balik kg aritu, pas nangis dia cakap "mok, lenkali jgn beli kusi ni taw"

Dakjaat™ said...

caiyok! caiyok! kayuh laju2 sampai langgar mat rempit.. :p

niza said...

kan dah calar balar muka...uhuhuh..

~~ciklinn~~ said...

hahhahaha itulah namanya hero........

wahh hijau kaler kegemaran cikklinn tu tau..

Ena Qaisya said...

hahah kelako tol fir. takpe, kalo tak jatuh, tak hero namanye... sian makpaknye bertungkus lumus menyelamatkan beskal baru beli tu ekekeke

rizz said...

heheh suke da dpt beskal bru heheee

asna cute said...

Lorr gitu lak fir tue ehehhe
keletah anak2 seronok kan sis~
asna puye lambat lagi ler~

ains said...

adeh la.... nak gelak pun ada..... fir nak buang beskal dlm longkang...


huhuhu

neezareef said...

fir,calit jom ngn auntie..pndai fir pilih ijau..wakakaka kty jgn jeles tau..

sian dia smpai calo ha muke...tu arr x mo pkai roda 3..

ﺧﻴﺮﺃﻟﺪﻳﻦ said...

len kali jgn beli beskal..beli je trishaw to.. just kidding dude

ratna said...

aduhhh abis muka anak bujang tu.. tak per..dah pandai skrg kan. caiyok..caiyok..

julie^beth said...

takpe, calar sket, bleh makan lagi.. ehehehe..

saya dulu, nakal punya pasal, jatuh dari bukit kat cameron highland.. hasilnya, parut bawah hidung sampai skrang..

memang budak nakal tapi tak serik.. hehe

De' Sal said...

KEDAI BESKAL MANA TU....SAL PUN GI BELI GAK BESKAL UNTUK AYING,SEKARANG NI ASYIK NAK REMPET JERK TAK KIRA SIANG MALAM.

lily lotus said...

selagi tak jatuh selagi tu tak terror

KV said...

danish pun abah dia dh buang tayar kecik kiri kanan tu. Kemain bangga dia boleh kayuh tanpa bantuan.

Kelas fir pilih kaler hijau. Smart ah.

☆ lieya latif ☆ said...

wah adiah besdey la ni kak yek....come2....betul tu kak, budak kalo dah besar, baik die jek pilih sendiri kan....dieorg pun dah ade taste tersendiri....

leadleedeea said...

ijau ben10 yek fir...heheheee tapi kan sian plak nengok luka kat pipi tu..huhu

DYLA said...

lawak la kak, fir ni..ada ke patut nak dibuang beskal baru bli kat longkang.

tp cpt la dia terer. sehari je dah leh bwk da.....

PerantauSepi1306 said...

baguslah fir, cepat bangun untuk belajar semula ;D

hehhe leh la geng ngan aiman ronda-ronda beskal nie :D

ninie said...

wah pandai fir pilih kale ijo... mmg ben10...hehehehhehe... wah terer ek sehari jek dah bleh bawak beskal tapi sian la mukanya dah calo....

♥Hernee Nazir♥ said...

hero xleh cpt ngalah..biar calar jnji pndai bwk beskal..hehehe

Redbloodsnow said...

alololo....cian pp die calar. Teringat zie time zie blajar ngayuh beskal time kocik² dulu..huhu

FIESYAH said...

ala ciannye fir jatuh basikal...x nangis kan?

Dee said...

fir ni dh cam org besarlah...sian gak tgk muka dia calar balar..mimi asik main dlm umah je beskalnyer..kehkehkeh..

CuTeMiUt78 said...

wah.. color ben10 yo.. heh..heh..heh.. ala takpe fir.. klu tak bukan hero kan.. eemmmm tu fir yg dah beso.. mirul yg tecit tu pun dah berangan nak kayuh beskal sepupu dia.. :D

MaMa aYiN_FaSHa said...

hohooh..basikal Ben10..harus ayin x lepas ngan abg fir nih kalau negok ini beskal..
Lorr cian pipi tuh..fir kan hero..sikit jer tu..

Na Shari said...

Sweet je ayat fir tu... :)

♥cybermummy♥ said...

waahhh !!! Best lah fir dapat beskal baru ... Nak tumpang boleh tak fir since fir dah pandai kayuh beskal :P
( entah2 patah riuk beskal fir bawak aunty cyber huhuhu !! )

ct rahani said...

sonoknya fir dpt basikal baru..

prebetsabu said...

caya lah fir... minat ijau gak mcm anty masviona ek !!!

jgn di marah2 beskal tu.. bawak2 bersaba ek fir.. uhhu

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

ala tak hensem dahh

Syima Syaz said...

baru lah machooo ade calar2..berani tegurla.buat perjanjian anak jantan...hehe
fir tetap hensem!

PurPle said...

bravo... fird dah pandai naik basikal!

mummYaeesh said...

ya allah...patutla tak dtg bday yaeesh ek..muka tak ensem da..woohoo!

mcm dialog rempit lak..biasa la jatuh!hiks

CATZ said...

wah..
beskal baru...
bleh le berbasikal ke rumah ku..
hiks...i likeee greenn..cantik..
ala cian fir...calor muka...
nnati bleh le racing pulak..

Anonymous said...

трах порно фото молодых http://free-3x.com/ порно жесть школьницы 18 летней смотреть фото видео free-3x.com/ порно фото галереи подростки юные девочки [url=http://free-3x.com/]free-3x.com[/url]