Jul 29, 2009

Jauh fir Merenung ..sebab rosakkan hp mama..??

Tag ni dtgnya dari blog Fiza
Sudah berapa lama anda menggunakan handphone tersebut?
1 tahun 2 bulan gitu

Apakah wallpaper yang terpampang di skrin handphone anda. Dan terangkan mengapa anda memilih wallpaper tersebut?
aku suka gambar firdaus tu
sebab dia nampak matang .mcm merenung masa depan dia je

Berapa jumlah ‘contacts’ yang terdapat di dalam handphone anda?
aku tak reti ar nak cek..

Sila masuk ke ‘contacts’ dan pergi pada huruf ‘M’. Berapa kenalan anda yang namanya bermula dengan huruf 'M'?
malas gak nak cek..(aci tak )

Berapa jenis handphone yang anda telah guna, selain handphone yang terkini?
*

hp pertama aku

hp ke 2


hp ke 3


hp ke 4 ..tp aku nya kaler pink


hp ke 5..serentak pakai ngn hp no 4 tuh sebab aku ade 2 nombor masa tu ..


hp ke 6 aku ..tapi kaler putih merah

dan sekarang aku pakai hp nie ..
tapi sudah buruk.dan biol..
sampaikan dee tawarkan aku utk repair hp aku .weh..
tq dee atas niat murni ko ...bior le.dee..nanti aku ade masa aku g repair ye.
tak pun aku pos laju ko hp aku .suh ko repair.ekekeke



Rangkaian telekomunikasi yang anda gunakan? Nyatakan mengapa?
memula dulu aku pakai celcom ..lepas tu digi jap ..lepas tu maxis..yg masa tu kalo nak beli punya bapak mahal rm200++ lama aku pakai ...sampai ler baru2 nie aku berTUKAR..Ke Celcom..tp menggunakan no yang sama..sebab nya bhusan ngn maxis..sbbnya dah lama pakai ..dari fir lom ade sampai fir dah besau ..takde kasi apa2 pun. cuma tahun ni le ade kasi..masa besday .konon kol le brp lama pun ..free..sapa yg aku nak kol..aku kan suka2 sgt koling2 nieh..kalo betui nak kasi perhargaan kasi ler tiket melancong ke..duk otel ke ..baru ler BERBALOI2 BALOI

Nada dering yang anda gunakan?
selalu bertukor 2 sbb fir selalu godeh ..hp aku sampai aku tak perasan ..kadang yg bunyi tu hp aku..tau

Senarai top 5 yang anda selalu msg?
tak sampai 5 org pun . selalu my friends norish ..wanie ,along,akak ,adik ..itu jer..ar .. lagi pun hp aku kan BIOL ..kan leh sms pun ..

Soalan terakhir. Nama orang tersayang (bf/gf) yang anda set dalam handphone?
suamiku ..

Orang yang nak di tag?5 org ni sahaja :

25 comments:

rizz said...

hahahha mcm2 jenis hp yerr

neezareef said...

fuhh..fir rosakkan hp mama ke..kekeke....fir kira tabung agak2 bpe taun lg aku dpt ganti hp mama tu..wakakkaka

atty's said...

rizz ~ semua yg murah2 je rizz

za ~ hampeh ko.ye le kot tuh

syanis said...

oraits kak ty... nnt ain buat okies.....

Aspalela said...

kekekek.....

Jauh merenung bujang akak sorang tu ye???
Pasti dia nak belikan mama nye HP canggih di abad akan dtg....

Dee said...

pos je kty..hahaha..den rela nolong haa...

CaMaRPuTiH said...

aih...byk kali gak ek tuko HP...

zh-ena said...

pelbagai jenis hp yg k.atty telah gunakan erk..

CuTeMiUt78 said...

wah.. byk gak kty guna hp ya.. eemmm okies kty.. in process tuk tag ni.. :D

rasp said...

hehehehe mmg fir nampak matang..tgk memikirkan masalah donia ke fir...

uish...sis, byknye bertukar hp....
perggghhhh! cayalah!

atty's said...

uols mmg byk pakai hp .tp yg murah2 ekekekeke

leadleedeea said...

bnyak nyeh hp2 kak ty...heheheeee...laed campur yang skang nih baru 3..

mEiZ SHA said...

BANYAKKKKKKKKKNYER HP KAK ATTY..;)
Ti ninie buat ek tag ni
mekaseh kak...;)

aRe_uDear said...

amboii menung jao nmpk tuh..huhuuu pelbagai jenis hp guna hp yg ke3 tuh.. muat ke nak guna kecik bebonar kak hehee..

@--- Sueanne ----@ said...

kty..
kite pun busan ngn maxis gak..
so kite switch ke celcom gune no lame gak..
masa blaja dulu, time nk topup mesti miong sikit..maxis ke celcom?..celcom ke maxis..hahaha..

tp skang ni dah ok la kan sbb dah keje..mesti jadi org kaye gune line..hehehe

psst : apela yg fir tgk tue erk??..khusyuk betull..:p

Zura said...

akak pkai walker talkie plak...confirm cm rambo...hehehe

Ena Qaisya said...

ase nak ciom2 ko sbb ko TAG aku muahahaha.. aku ske! aku ske!

Corey said...

hehe atleast hp first atty 3210 dah kira canggih ikut standard masa tu. sy hp 1st NEC primero bx yg gedabak tu hehe

Anie said...

igt yer semua hf yg kty pernah guna...

anie tak igt lah kty..

DYLA said...

comel2 hp akak. hehe

ikiqzana said...

bnyk tu tukar2 hp.. mmg cantik wallpaper tu..candid lg.. suker..

ida sazarina said...

ni mest penyakit yg xkesah pasal h..
asal dpt cakap jew da cukup kn??
hehehe...

ye la..sampai hp da tingtong pun relax jew

:: p R i n c E s S _ N :: said...

byk gk hp k.ty da gne..y 3rd & 4th tuu comeyyy...

atty's said...

ida ~ tu ar ..bior kan je..ekekke

N ~ COMEY KAN TU DPT STAFF PRICE ..

kakyong said...

byk brand gak dah guna...