Jul 22, 2009

Bubur Cha-cha

Senarnya bubur Cha-cha nie ..
aku buat ari ahad aritu
akak le...kalo time coti
macam2 dia request..nak makan itu ler, nak makan ini ler
lepas tu bila dagu berlapis..salah kan diri sendiri makan banyak sangat
menyesaal sangat makan banyak bagai ..

tapi asal mama dia masak je..
balun 2-3 pinggan..
ke aku yang masak sedap ek.
sebabnya aku sendiri tak jemu2 makan walupun aku sendiri nya airtangan..

64 comments:

mEiZ SHA said...

heehehhe
sedapppnyer kak atty...;p

dpt pengat pisang ptg ni pun care ni kak...:)

Ms.Lilies said...

wahla...lama dah tak makan

atty's said...

ninie ` apa lagi balik kang buek ar ..

ms.lilies ~ buat ar..utk family ..senang je.campak2 jew ..

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

tgk betapa warna-warninya bubur tu dah membuatkan nuar ingin menari cha-cha...tiber...hikhikhik...sedapnyer! :D

zh-ena said...

dah lama tak mkn bubur cha cha

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

favorite anak akak ni

sweetfiza said...

k.ty...gmbar makanan la plak ...
aduyai ...akan ku buat nnti ...
huhhuhh....

syanis said...

sedapnyer kak ty bubur caca..... ain adalah anatara org yg suka mkn bubur/// terutama bubur pulut itam

atty's said...

nuar ~ sapa makan ..hati mesti berwarna warni

zh-ena ~ tu ler lama dah tak makan ..tu yg akak sebuk suh buek

rose ~ kalo selbh umah dah pass ..

[-suziey-] said...

waaa sy suke dia pnye tepung..sedap..wrna wrni plak tuh..

honeylanz said...

nampak sedapp..tetiba mengidam lak..hahaha

dakgilachoc said...

kak lainkali hantarla semangkuk wat org kt sini..terliur dh ni nengok gambar tu...nak suh sape masak ni? huwaaaaaaaaaa.......

mamaadam said...

waqh bestnyer kak, teringin pulak.. pos sket arr

mummYaeesh said...

confirm sedap la tu... nak gak..nak dagu lapis2..ahahahah

MaMaQaYPo FaMiLy said...

1 2 3 4 .. cha cha cha

4 3 2 1 .. cha cha cha...

ewah!!! :P sedap nyer...

atty's said...

suziey ~ tu pun kty ade ltk tepung gak tuh skit..

choc ~ alor sian..hah ..kalo dkt ..dah kasi

finee ~ nanti balik finee buek tau sian kt baby

watie ~ wakakaka ..nak dagu lapis2 gak ar..

niza salleh said...

warhh...sedapnya bubur cha2..suka nih

Nana said...

nyum..nyum..nampak sedap tu

joegrimjow said...

nanti nak p umah
jgn lupe bagi skit

kuIna LadyInRed said...

sy suka.. sedap manis..lagi 1 berwarna warni... berseri..

ArPeGGiOS said...

yer akak...sila salahkan mamamu ....

kenapa dia masak sedap-sedap. tak makan rugi...

rizz said...

wah cedapp

Dee said...

kty yg msk sedap nih..bila lah den dpt rasa nih..

~zuraiwan~ said...

sedapnya nengok...hehe

Ena Qaisya said...

aku tak makan bubur ni.. bubur yg aku makan cuma bubur kacang ijo jek hehehe... anyway ko eja chacha tu cam nak menari cha-cha plak ekekek

atty's said...

ena..ko terbalik lak..aku lak tak makan bubur kacang..tp aku buat cicah ngn roti .

Y@ZeD@ said...

kty, sedappppnye bubur cha cha nihh..

adoiii, mana pulak nk cari benda kaler warna warni tuhh nk buat sendiri ekk?? sapa2 blogger wat peraduan yg hadiahnya nti makanan2 susah nak dapat kt sini sila inform ehh.. aida nk masukkkkk gak ler.. kehkehkehhhhh

:P

||| PöJìé PööH ||| said...

kty, Pojie ngidam bubur cha² la..
masak kan sebelanga bleh??
**metiler mentekedarah!!

tp btol, rasa tliur plak,
nk rasa air tgn kty, katanyer sedap yer..
meh try test sini..
heehe..

puspawarna said...

nyum2....
sedapnyerrr...

Hezesuze said...

air tangan ibu sememangnye sedapppppppppppppppp uolsss!

kakyong said...

sedapnyer bubur chacha.. lama dah tak makan.. nak buat malas... adooiii la..

suhaila-ab said...

wah sedap tu...warena wareni...aku pun suka buat kak ty

ct rahani said...

dapnya kak.. nak cikit leh.. hehehe..

Kelebar Malam said...

nak juger...kasi tapau sama saya...saya akan berada d KL pada 2-7 Ogtos depan..bawa budak silat Sarawak...dpt ler makan bubur cha-cha nanti ...heeee...

Syima Syaz said...

hahaha dagu berlapis

Corey said...

Ni tak tahan ni.. balik kg nak suruh mak buat

~~ciklinn~~ said...

lamanya linn tak mkn bubur2 camni.. kdg nak buat lin sorang jerk makan.. huhuhuhuhuh...lain kali kak yatt buat bgtau yerk..nak mintak semangkuk dua...

haiyoo tak cukup kurus lagi ka kakak?

arnirina said...

mama dia msk sedap la tuuu..

Dj Epoi said...

Salam....

Adoiyaiiiiii membuatkan Gua teringat Bubur Cha-Cha Ibu Gua siut!!!

Slurppppppppppp!!!

☆ lieya latif ☆ said...

sedapnye kak ty oiiii...terase2 lalu kat tekak lieya ni hah.....lieya suke sejuk2...

vagg. said...

cari pasal je ko nih kan kak. huhhh nk jugakkkkkk

kojah said...

terliur kak...nakkkkkkk

Mrs LVoe said...

akak, air tgnn seorg ibu tu yg myedapkan mknan tmbh2 lak masak gn penuh kasih syg

sonata anak kancil said...

sedapnya...tak lama lagi nak posa...sedap makan di bulan posa...buat sikit je...kang tak habis lak...

Yan said...

yan ske bubur nih

UnGu VioLet said...

akak.. bestnye.. nielah feberet mar tau!!! rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuunye nak makan..

LotsOfLove-Pearls said...

Asal jer LOL masuk blog nie ader makanan,
Asal jer ada makanan LOL mesti masuk blog nie..

Dan..
Dan..
Dan..

Aku kelaparan jer..

Hehe..

Sedap ar Kak..

Anie said...

percaya tak anie tak pernah makan bubur tu...

padahal selalu teringgin nak makan..

adenium said...

huisshhhh kakty... dah mama nya pandai ..kawan mama nya pun nak jugaks...hahaha

FazidElias said...

fav saya tu kakty, kena pulak nak dekat bulan puasa nie... mmg seronok bila tgk anak2 makan dengan penuh selera masakan kita kan kakty :D

atty's said...

sid ~ alah sid lagi teror masak..buat sistem barter tuko ngn nasi goreng hehehe

anie ~ loh..harus kena buat tu anie ..kalo tak ,.nanti koling2 mai umah ..

atty's said...

lol ~ ko manjang sedap ..manjang lapo eh ..

mar ~ alor ..sian.lak..kt mar hah

yan ~ kty nak kata suka..idak le.nak kata tak suka pun idak.

atty's said...

sonata ~ aar buek skit2..je..tp kan kalo buek skit manjang tak ckup

mrs lvoe~ tu ar kan..maknanya kty masak sedap sgt

kojah ~ mai umahku ar .koling2 dulu

atty's said...

vagg ~ apa lagi leh buek tutorial bubur caca...

lieya ~ aah kan sojuk mmg sedap kena buek cair skit ..camtu

dj epoi ~ walawei..hehehhe

Mrs Taj said...

my faberet tu...nk cikit..

green apple said...

hmmm..bubur cha cha ni yang letak ubi tu ke?

atty's said...

mrs taj ~ meh jumpa kty kat simpang sek 7 hehehe

diana ~ aah ...tp kty ltk je segala mcm ..eehehhe..ko nak ke d..meh jumpa aku ..eheheeheh

CuTeMiUt78 said...

hik..hik..hik.. tu menandakan kty memang pakar masak..
lama tak mkn bubur cha-cha ni.. :D

julie^beth said...

sy kalo mama sy masak, memang balun habis2an.. kalau sendiri masak, tengok jugak masak ape.. hehe

ღ lie _nurulz ღ said...

sedapnye bubur cha cha tu..
stok cha cha pong dah habes kat sini..huhu

neezareef said...

menarik bubur caca..wpn za x suke tp suke tengok je org mkn

atty's said...

rina ~ pakar masak bubur je..ekekke

julie ~ tu le kalo mak masak simple pun sedap kan

nurulz ~ sana ade ke jual ..

za ~ kty pun tak brp ..akak le lebih ikut tekak gatal dia ..

dilaOHdila said...

Bubur Ca ca
memang sedap....
nak dekat POSa ni mesti banyak ada jual kat Pasar malam tu nanti atty:-)

PerantauSepi1306 said...

uishhhh.. posa2 ni nengok makanan... ughhhh soba.. soba ;p