May 14, 2009

"BERAT BERSIH 25 KG".

Bahagiakah perkahwinan hanya kerana cinta!!???
> Barangkali kisah ini boleh menjadi renungan bagi kita,
> terutamanya yang ingin berumah tangga :
> http://www.emocutez.com
> Alkisah, seorang pemuda miskin bernama STOKIN (nama samaran,bg mengaburi mata pembace)
> berasal entah aku pun tak tau.
> Keluarganya hanyalah keluarga sederhana..
>Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai
> tukang jahit dikampungnya. Karena kegigihannya, STOKIN
> berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun
> dengan perbelanjaan seadanya.
>
> Semasa semester 3 di kampus, STOKIN jatuh hati pada
> seorang gadis bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah
> di fakulti yang sama. Ayu adalah putri seorang tokoh
> korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga dari
> keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh
> berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk
> saling mencintai.
>
> Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai
> pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora
> cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus,
> pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan meriah.
> Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi nikahan.http://www.emocutez.com
>
> Ayah STOKIN yang tak punya banyak harta, hanya dapat
> memberikan bantuan sumbangan pakaian,langsir, sarung
> bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas
> untuk pernikahan anaknya.
>
> Bahagiakah Ayu bersanding dengan STOKIN ?
>
> Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama.
> Tibalah saatnya malam pengantin tiba. Mereka berduapun
> memasuki peraduan dengan bahagia.
>
> Namun,ketika STOKIN membuka pakaiannya dan tinggal
> hanya memakai seluar dalam, berteriaklah Ayu dengan
> kuat, sebelum akhirnya pengsan tak sedarkan diri.
> STOKIN masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa
> isterinya histeria dan pengsan. Dilihatnya seluar
> dalam yang dipakai. Adeh !!!http://www.emocutez.com
>
> STOKIN lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh
> ayahnya, dibuat dari kain bekas bungkus tepung gandum..
> Di tengah seluar dalam itu masih terpampang jelas tulisan,
> "BERAT BERSIH 25 KG".
> http://www.emocutez.com
> Sudah tentu Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak
> dapat membayangkan seberapa besar isinya dengan berat
> sebegitu.

_http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com________________

16 comments:

joegrimjow said...

adakah ini kisah pengajaran?

Ms.Lilies said...

wakakakka....kejila kat situ lak berat bersih 25kg hahahaha

☆ lieya latif ☆ said...

kak, lieya penah bace email citer nie...mmg lawak gile....kalo laa betul2 camtu, sah2 bini die dah mati sebab rabak....muwakakaakakakakaak

zh-ena said...

heheheh malu ena baca

julie^beth said...

hehe.. nangis camni..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

hakhakhak...lucah malam jmaat k.ty....ohh tidakk...aku x kawen ag....

Kelebar Malam said...

ish..ish..ish..terkedu aku tatkala terbayangkan......oh tidakkkk...nanti kan ku beli guni beras 50 kilo... kah..kah..kah...lawak..lawak...

*ayu* said...

lawak gils! ahhahaa

en_me said...

anak tukang jahit ghupernyerrr.. ehehe

LayarLara said...

nasib baik takde tulis..

Nice to see Good to hold.. Once broken... consider sold... hehehehheheh

mummYaeesh said...

adoila!tak dpt kubygkan sarung tepung buat suar spendarr...hik3

[-suziey-] said...

hahahah,...klako la kty..sih lucah btol..ekekek:D

neezareef said...

huhu kuang asam je...

lie_nurulz said...

haha..25kilo..mak datukkk!!dasyatt.
kelako betul..

lie_nurulz said...

heee..kalo betul..dh melurut kebwh jalannya..hikss

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. dasat kan.. uish.. tak blh bayangkan klu betul2 la berat smpi camtu..