Apr 13, 2009

Isteri

Seorang lelaki sedang melintas jalan bersama isterinya pada suatu petang. Nasib malang menyebabkan dia kemalangan. Isterinya selamat tetapi si suami mengalami impak dikepalanya menyebabkan dia koma selama beberapa hari. Akhirnya si suami telah terjaga dari komanya.

Bila dia membuka matanya, dia dapati isterinya sedang bersedih disisinya. Si suami pun memegang tangan isterinya sambil berkata dengan suara penuh kesayuan; " Ayang sentiasa disisi abang tak kira masa. Masa abang tengah belajar di U dulu pun, abang sering gagal, dan ayang sentiasa berada di sisi memberi dorongan supaya abang terus mencuba..."

Si isteri menjadi sayu. Si suami menambah " Masa abang tengah cari kerja dulu pun, abang gagal nak dapatkan sebarang jawatan dalam iklan, ayang masih di sisi, tanpa jemu. Siap tolong carikan dalam paper lagi jawatan kosong untuk abang..."

Air mata si isteri bergenang. Disekanya air mata dengan hujung baju. "Bila abang dah dapat kerja, abang kerja sunguh-sungguh untuk kita. Tapi bertahun-tahun tiada kenaikan gaji dan pangkat. Hinggalah sekarang .... ayang masih di sisi abang.

"Dan baru ni abang dah terlepas kontrak RM5j hanya kerana silap yang kecil, abang dipecat dengan notis 24 jam, ...ayang masih disisi.

Mata si suami pula bergenang, "Dan.. sekarang abang terlantar disini. Bila abang sedar ayang masih juga disisi." Esakkan si isteri bertambah kuat...

Si suami berkata lagi, "Abang rasa ayang ni bawak sial la .... BERAMBUS KAU SEKARANG!!

credit to : google

21 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

X guner nya hubby... Patut picit idong tu kasi KOMA terus... hahahha... Kejamnye MaMaQayPo!!

Liza said...

apa punyer laki lah kan

Ms.Lilies said...

wuwuwuwuw...keji tau laki dia ni

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kuang ajau nyerr laki...dushh22...

SePia said...

Huh..nk terpecah perut.
Mmg sedey gla klu ada laki cmtu.
Sgt x merhargai isteri.
huh.

Izan said...

kurang asam punya laki....

Lina said...

wakakaka...suspen sudaaa

Yan said...

hampeh!

baru guwe nak tangkap syahdu..

kurang hasam tul!

Harus kuterajang sehendak2nye.. tak kirela tgh terlantar ke tepi terlantar ke...

hehehe..

nice joke kak..

[S]itie [B]Um [B]Um said...

kejam!!

Syima Syaz said...

sebenarnya lelaki tu yg bawak sial..kekeke

~Eila @ Along~ said...

hampeh punya laki!

[-suziey-] said...

hampes punye laki...rs nk ganyang jek:D

neezareef said...

tak guna punya laki..ko yg suwey wakakaka

CuTeMiUt78 said...

ish..ish.. apa punya laki la kan.. dia yg bawak sial kot.. nak salahkan isteri dia plak..

Deqna said...

kurang asam punya husband..hahaha

lie_nurulz said...

chaitt..xguna punya jantan..

Dee said...

hahaha..x guna nyer laki..

Wawa_Nadwa said...

kurang ajoo nye laki.
cis!
=P

Erda said...

itu kuang hajaq punye jantan...x sesuai dipanggil hubby...bweekk!

kin hashim said...

ade ke org cam gini?

LeenA said...

ni betol an ke tipu an..klu ader..mmg layak utk kte kerat2 tut dia...:))