Apr 25, 2009

Cerita Pengantin Malam Pertama lagik..

Cerita Pengantin Malam Pertama untuk pengantin baru yang bernama Ramli.

Dalam keheningam malam penuh syahdu, Ramli masuk kekamar kerana mengantuk.(kemungkinan ada juga rasa yang lain - paham-paham je lah..pengantin baru!)

Dilihat isterinya sudah berselimut dari hujung rambut ke hujung kaki. "Malu agaknya. Maklumlah malam pertama..." bisik hati ramli.

Dimatikanya lampu dan ia pun berbaring di katil. Dicelah-celah suara kodok menyeru pasangannya, terdengar suara isteri berbisik, penuh romantis, "Buah papaya dah masak ranum, bila tupai nak datang merasa ?"
"Dah, apa cerita ni ?" tanya ramli dlm hati. Separuh malam dia terbaring berfikir. "Oh, agaknya isteri ku teringat kampung halaman.. Sian.. sampai mengigau ? Takpelah, biarlah dia tidur" bisik hatinya penuh understanding.

malam kedua adegan yang sama cuma dialognya agak berbeza. bisik isteri "Sawah bendang dah siap dibajak, bila pak tani nak turun menyemai?" "kesiannya bini aku.. masih ngigau lagi.. aku mesti cari penawar !" ramli bertekad.

Esok harinya, ramli bercerita pada ayah yang kebetulan datang untuk bertanya khabar 'pengantin baru'. "Lah.." keluh ayah ramli, "aku hantar belajar sampai Uni, benda cam ni pun kau tak paham?"

Ayahnya pun mula bercerita perihal adam & hawa, laila & majnun, romeo & juliet...(yang relevan untuk pegantin baru je!) Sepatah cakap orang putih "about the birds & the bees".

"oh. cam tu." sengih ramli, "baru saya paham. Taulah apa nak buat malam ni!"

Malam yang sangat ditunggu-tunggu ramli pun tiba...adegan sama dikamar tidur. cuma kali ini isterinya membisu seribu bahasa. "lah.. nape pulak senyap. takkan dia give up" tertanya-tanya si ramli.

Setelah sekian lama tanpa suara dari isteri, ramli pun berkata, "Dah lapar betul rasanya perut, boleh tupai datang merasa?" Malam dingin semakin sunyi.. tak jawab pun...

"Kain pelikat dak disinsing rapi, boleh pak tani turun menyemai ?" pun..masih takde jawapan... ramli mencuba lagi. "Juruterbang dah siap sedia...boleh pesawat turun mendarat ?"

Sayu sekali jawaban si isteri dari bawah selimut, "Maaf tuan... Landasannya baru saje banjir...!"

Moral cerita: Pada kaum lelaki - Kalau nak naik pelamin, jangan tunggu sampai cukup bulan. Nanti dah datang bulan kan rugi sendiri..

credit to google..

17 comments:

Mrs LVoe said...

hahahaahha cian yea. mst nyesal x myemai ms awal2 bulan ;-)

[-suziey-] said...

hahahaa.. i likeeee this story..ekekek:D

De' Sal said...

he he bodoh sungguh pengantin lelaki tu ya....makanan depan mata buat dak.....je.

PuteriSatu said...

muahahah...kelakar tul...

adenium said...

hahahahah

Hezesuze said...

alah kty..tu stail org dolu2 tu..org zaman skrg xde mase nak dok bpantun bagai...

zmn skrg dok trjah jek...wakakaka

isya said...

bt isya gelak sakan kat opis ni.. nsib baik mmber opis sumer dah blik..mmg lawak la....

Syima Syaz said...

hahahaha..
tak dapat lah lelaki tuh pahala malam pertama..eh btl kan ada pahala malam pertama.saya pernah baca..

MaMaQaYPo FaMiLy said...

mmm... ada lagi lelaki cam dlm cerita tu?

:: p R i n c E s S _ N :: said...

hakhakhak.....harap2 laki ku x blur cm mamat ni..ngeh2...gatal nyerr shayerr...

mummYaeesh said...

sengal...ada ke lelaki bodoh camtu??

UnGu VioLet said...

slm.. ade award menanti di blog mar.. ade mase, singgah dan ambik yer.. slm syg..

~Eila @ Along~ said...

hehe..senyum baca citer ni..ade juga lelaki kurang prihatin yeee

Lina said...

dah penah baca cite ni kelaka sungguh... mmg lurus bendul laki dia

CuTeMiUt78 said...

wakakakaka.. heh..heh..heh.. kty, cam kita la.. masa pengantin kat umah belah laki.. kita peyod.. pastu.. trus menjadi.. ala2 cam bunting pelamin lor..

Cik Wanie said...

wakakakakakakakaka,
padan muka,
tue lah masa isteri "meminta"
x faham2 kan,
lalalalalalala...

harap2 "bakal suami" ku x mcm nie lah kannnnn,
hurm

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室