Mar 22, 2009

Sahabat itu

Malam tadi..sedang aku kusyuk..
menonton tv..
aku dapat panggilan telefon..
dari seorang sahabat

pada mula..nya ingat saje nak tanya kabar..
rupanya dia ingin meluahkan perasaannya ..
dia sedang bertelagah ngn suami tersayang..

aku hanya mampu menjadi seorang pendengar yang setia..
tidak memenangkan mana-mana pihak pun..

hanya satu perkataan sahaja aku leh cakap..
banyak-banyak bersabar...

itu ler asam garam rumahtangga...aku pernah lalui..semua orang akan lalui..
cuma cara kita lalui..berbeza - beza..dan cara kita menanganinya juga berbeza..

13 comments:

~~ciklinn~~ said...

masalah rumah tangga adalah lumrah kehidupan kan kak.... harap kawan akak tu byk2 bersabar...

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kite hanya dpt bantu ape y ptt je kan k.ty..

[-suziey-] said...

aah btol..asam garam umahtangga..me also slalu gk lalui hal2 camtu lately nih..sometimes environmental factor yg cetuskan mende nih..huhu :(

Lina said...

k.ty...lina pnah laluinya satu ketika dulu tapi apa2 pun bgtau la kawan k.ty...ada hikmah setiap apa yg berlaku..satu hari nnti dia akan faham juga...

neezareef said...

btl tu kty...semua org akan lalui..tp permasalahan yg berbeza2..pndai2 gak kita nk tangani

Anie said...

yup..semua org yg berumah tangga akan laluinya tak kira lah awal atau dah nak dekat akhir kehidupan..yg penting kena pandai tanganinya..

ct rahani said...

betul kak.. sumer org psti lalui.. cuma sendiri kne pndai tangani..

LayarLara said...

sedangkan lidah lagi tergigit.. inikan pulak lidah dia ngan laki dia... opsss...

Ktys.. napa takleh nak bukak blog hang ni dari kediaman den yek??

rasp said...

asam garam kehidupan berumahtangga gitu lah kan sis...

Ena said...

mujur ko tanganinye dgn cemerlang..
bukan pe, kalo kita ckp lbh2, bila drang dah bebaik, nama kita plak dikaitnye..alik2 kita plak yang dituduh menjahanamkan hubungan drang kan

Dee said...

setuju ngan ena..betul kalo kita lebih2 esok2 kita lak dituduh sbg penghasut..syukur masih ada kwan yg sudi mendengar..just be a good listener..don't hv to condemn n save ur comment..hehehe..

atty's said...

ye betui dee ngn ena..aku malas nak ckp lebih2..adat lakibini kan kalo gado..ari ni gado sok-sok baik..

kin hashim said...

tak pe, biar la kawan tu luahkan perasaan dia...lega sket stress dia tuh...