Mar 12, 2009

JIRAN MINTAK DUIT

aku ade dpt kol dr mak..
mak citer pasal jiran depan umah tu..
family tu..mmg byk menyusahkan mak...aku..

pagitadi..boleh lak menantu perempuan dia dtg..
ketuk pintu..

lepas tu mintak mak aku RM10..ingat mak aku apa..mak dia.
suka ati dia..lepas tu mak aku kasi rm3 hengget je..

aku ckp dgn mak.jangan layan org2 depan tu..bahaya..
dah ler asik bergaduh anak beranak..sampai si anak sanggup nak pukul maknya..

maknya lak..maybe itu ler balasan buat orang len..

**************************************

award yang cute nie pemberian finee..
thanks you finee kasi award yg very sweet ni..tuk kty..
terimakasih.sudi to be my friends..

25 comments:

Anie said...

lah..pukul mak..teruknya

neezareef said...

kty..makcik yg dulu tu ke..
eiii..teruknye

CoNniE said...

ade jgk org mcm nie ekk... jgn baik2 sgt, nnt naik kepala org mcm nie.. bkn kedekut, tp kena usaha la sikit..

ish ishhh....

CuTeMiUt78 said...

ish... cenggitu punya org pun ada ya kak..

Cyberwira said...

Entah2 dia mintak duit sebab nak beli dadah... bahaya tu kty.. lainlah kalau dia dtg mintak makan nasi ke..takperlah...kita sanggup tolong kalau dia tak makan.. tp kalau dah sampai nak beli benda2 haram tu...nakuzubillah..jgn bagi

syanis said...

kak ty... ain x bleh buka page kak ty la... apasal eh.///// dier mcm donlod x abes.. pastu jd page cannot displayed....


huhuhu... apa ke he makcik tu gtu../. huhuhu

~~ciklinn~~ said...

ya allah apa ke jadahnya menantu dier dtg uamh gi mintak duit kat mak akak..sungguh kurang sopannnn...

Ietams said...

susah kan org mcm tu

lily lotus said...

suruh ur mom be careful...

LayarLara said...

Ish.. kalau tau cam tu, kekecik lagi aku dah suruh mak dia penyekkan dia...

Diana-k said...

gilee tak malu ok org2 cenggini..
muke tembal kalah tembok berlin..
ohohhohohh

[-suziey-] said...

ler..org camtuh pn ade ke..ih ih ih..kira baik jgkla ur mom..kasi gk rm3.. kalu my mom mmg kena bahasa dh tu..ekekkek:p

kuIna Jentayutiara said...

klu sy tak bagi langsung... apa barang anak gaduh dgn emak..issshhh geram la.

atie said...

Entahlah ye...pelik juga kalau temu orang yang macam tu kan.Haih..

Ena said...

atty.. kalo pe yg aku ckp ni ko jgn marah ek.. aku tak doakan malah mintak dijauhkan.. aku takut satu ari berlaku perkara yg tak diingini dan oleh itu aku harap ko kena nasihatkan mak ko, jgn bukak pintu trus ngan org camni.. takut satu ari dia pukul plak mak ko.. mintak2 dijauhkan AMIN...

Cik Puan Mimi said...

eee sukati je mintak duit kat orang lain.. tak malu.. ingat orang cop duit ke

atty's said...

tu ler na..aku dah pesan kat mak aku..

NONIE AZIZ said...

astagfirullahalazim...apa nak jadi ngan anak2 zaman sekarang ni kan? Elok jugak atty nasihatkan mak atty jgn layan...bahaya tu...

Nurhayati said...

mintak bagi... nanti dah bagi skali mintak banyak2 kali.. tak leh bagi muka camtu..dari ikhlas jadi tak ikhlas dah kan..

uish anak dia pukul mak.. huhuhu

Mya said...

alahai.. pelik2 manusia nie ek.. huhu...

Idida Aziz said...

ada gak org cenggini yer k ty...
dh ler pukul mak...iskkk

purp said...

mmg muka x malu kn kty... tp tu lah kot, mmg balasan lah sbb mak nya busuk ati. anak yg konon belajar tinggi pun hampeh. yg sorang tu cikgu, tp xde adab langsung masuk umah org, gi kenduri. isk... klu nak mengutuk ni... berbakul2 boleh.

atty's said...

tu ar dik..skrg mkcik tu susah ko...

De' Sal said...

Kalau ada jiran camtu tak aman rasanya kan...bagitau mak jangan layan kes macam ni nanti kita yg kena.nauzubillah.

mummYaeesh said...

klu mcm tu weols nak dok dpn uma mak k.ty la...bleh tiap2 ari minta duit!whoops!lalalalaa...