Mar 24, 2009

baik ke aku




nie keadaan cocer masa aku nak pergi keje ari nie..
yang gambar atas tu aku lalu area tasik cempaka..ujan lebat dr fasa 1..
yang gambar ke 3..lak..aku masuk sek 7..kering kontang..
tapi langit gelap..
********************************

aku pelik ..bila ade orang kata aku baik..
dia kata aku baik..dia ikhlas atau perli aku..
itu ler orangkan..tak pernah ukur diri sendiri..
orang baik salah..orang jahat lagi ler salah..

aku tak pernah kata aku baik pun..
aku dengar dari mulut kau..yang kata aku baik..
abis kalau aku tak baik..
kau nak aku jadi jahat ke...
aku boleh jer..kalau kau nak tengok aku jahat..

aku boleh jadi sejahat-jahat yang kau mungkin tak akan sangka aku boleh..jadi..
tak tercapai akal ko nak pikir pun..

ouh..i hate this person...this person..so hipokrit..and think..she was a gud person..in the world..in malay..alim konon..

p/s: luahan seorang kawan aku..aku dapat dari email..

nasihat aku..: kalo aku kan, orang yg macam tu ..aku bolayan je..malas aku nak kawan..
dia cakap camtu kenapa..sebab dia tau..yg senarnya ..dia jahat ler tu..dah ar..ko jgn penin2 nak layan..orang gitu..buang masa..je.



17 comments:

Catz said...

hem..luahan perasaan je tu kot..
baik kita..biasanya org yg judge kot?
jahat kita...hem..
tak boleh nak puaskan hati semua org..apa2 pun buat biasa2 dah..

neezareef said...

manusia yg salu sangka dia PERFECTO je yg rasa dia yg bagus sebagus2 umat dlm dunia..tp dlm dunia dia sndiri benonye...

boleh belah jln jauh2 la org itu mcm

Lina said...

elok dok lam gua ja org camtu...senang...

lieya_latif said...

mmg lebat ari ni kakty....kat putrajaya ni pun ujan....smpi skrang tak stop lagi....lieya suke ujan pagi2...rase fresh ajek he he he he

kalo lieya pun bo layan...buang mase layan minah senget camtu akak....sian kawan akak tu...

Ena said...

btol tu atty..
kalo aku, tak menjadi kudis pun kalo tak trus berkawan org camtu.. jenis tikam blakang punye kawan.. masih ramai lg org yg nak berkawan secara ikhlas ngan kiter kan atty

Anie said...

BETUL CKP ENA TU..

KV said...

saspek..saspek!!

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kty mmg baik laaa....

atty's said...

N..uwekk...ekekkekek

kv..saspek..jgn tak saspek..

nURmALa mAZLan said...

org cam gini..
mulutnya harus ditutup dengan selipar...boleh?? wakakaka~

sweethOneY said...

betul kan kak
kdg2 org ckp kte baik tu dia perli kte je
hmm..

ct rahani said...

cocer skrg mmg x menentukan kak..

wat bodo jer kak klu ader org camtu..

Dee said...

kty sebab tu dee kawan dgn org yg ikhlas nk kawan ngan dee je..yg lain..bolayan..hehehe..

Izan said...

keadaan cocer kt sini pun tak baik.huuhuhuhuhu

p/s: tp kak ty baik kot. hehhehe. gurau jer...tak kenal maka tak chenta

me, myself, cici and titi said...

betul2...bolayan aje...kite pun ada perasaan jugakkan...

kin hashim said...

yg penting, kita tau hati kita...

sall... said...

Fikirlah Positif Dan Ingat Pada Allah swt.