Jan 7, 2009

awal muharram

sekarang kan kalendar islam..awal muharam.
kawan aku nak nikah ari nie..
kenapa nikah ari nie yer..
patutnya nikah 25hb..sekali masa mintak sign semua..
dan tok kadi yang sign borang tu kenal..pasangan..ate mak pengantin perempuan
yang sambut kelahiran..tok kadi tu..gitu ler citernya..
jadinya..tok kadi kata..kalo korang nak nikah..sekrg pun boleh..
masa ari senin tuh..tapi takan ler..satu hapa tak siap..
jadi diaorg pilih hari nie..
jadinya jatuh awal muharam le kan..

ade lak..orang cakap..lelagi org tua dulu2 lerr...
kalo nikah awal muharam nie tak elok..
kiranya nanti jodoh tak panjang..

tapi bagi aku..ajal , jodoh.pertemuan tu semua tuhan tentukan..
tak de kaitan ngn tahun ke..bulan ke kan..??

susah sikit nak percaya benda2 gini..
kalo ade yang terjadi ..semua secara kebetulan..

untuk pasangan pengantin norish & nash..
atty doakan kalian..bahagia hingga ke akhir hayat selalu..

p/s: dapat ke idak aku balik petang nie..kalo takde keje.aku chow ler.
tapi kalo keje banyak..tak dpt ler aku dtg pernikahan diaorang...

9 comments:

rasp said...

apa2 pun kita doakan semoga pasangan pengantin nie berbahgia hingga akhir hayat kan sis...

neezareef said...

x yah caya menda2 karut gitu

:: p R i n c E s S _ N :: said...

tah laa k.ty..klo org jawa pon ade ari2 nyerr...mlm keliwon laa..ape laa..N pon x bape tau..arwah atok tau lerr..

moralle said...

salam sis, amik MC jer sis, dapat pegik, yg penting kan sis, doa kiter untuk pasangan itew kan :)

Liza said...

harap berkekalan ler kan, jodoh nie keje Tuhan..

ct rahani said...

selamat pengantin baru gak utk pengantin.. moga kekal bahagia ke akhir hayat..

Wanita Anggun said...

yelah kak, tkyah la caya mende2 gini..jatuh syirik..trpesong akidah..nauzubillah...

CuTeMiUt78 said...

ala kak.. benda2 camtu.. cuma cakap2 je.. betul cam akak cakap tu.. tu semua kan ketentuan tuhan.. tak yah duk caya

PerantauSepi1306 said...

ye, setuju ngan atty, jodoh pertemuan semuanya dah ditentukanNya sejak azali lagi kan :D