Sep 13, 2008

Akak Sopink Acessories

Kedai tak salah..jurujual sengal..yg hampeh..ekekkeke..


Hah tu muka minah sengal tu..
Abis ko ..aku masuk kan muka femes ko kt tenet..
kalo ade org nak buek menantu kensel hah..


ni lak kedai Ahmoi..
sebab Ahmoi baik..kan..takyah le snap gambo Ahmoi..
Ahmoi tu lagi 100x cun dari minah sengal tu tau.
mcm japanesse girl..
**************************************

Akak sebuk nak accessories..
yerle nak raya kan..tapi mamanya takde duit nak boli kan emas..
Nasib akak lak lebih berminat pada barangan silver ok ler tu..
tapi kan mahai gak..

Aku bawa akak gi kat Metro Kajang.
memula gie ..kat kedai yg aku paste gambo tu ler..
awek yang dalam gambo tu ..ntah le melayu ke indon ke.
punya ler babas sombong..bodoh..
kitaorg nak pilih..dia mcm malas je nak amik kan..hampeh nya minah..
apa ko ingat ko cantik sangat ...(oops posa..sabar..ekekkekke)
Aku tgk minah POYO tu mcm hampeh je ..mcm layan tak layan je.
aku ckp kat akak..jom ar blah kak..minah nie mcm poyo je..%^%&&&(#!@$$^^&&(&
aku ckp je depan2 minah tu..dia pandang je, tahu le kedai tu bukan bapak dia punya..
tu sebab le dia tak kesah..aku lagi lerrr tak kesah..

lepas tu aku gi kedai lain lak.
kedai Ahmoi..Ah moi..punya le..baik layan.
beli gelang kaki pun dia siap pakai kan..lagi..
tu ler...kalo minah tu orang melayu..camner ler org melayu nak maju..kalo itu mcm perangai.

yang untung Ahmoi tu gak..sbb byk gak akak borong..
one set kiranya..subang,gelang tangan,rantai leher, gelang kaki...

sapa yang untung..LU PIKIO LER SENDIRI..ingat nak tolong anak bangsa sendiri..
tapi anak bangsa mcm $%#$^%%&^^%&

15 comments:

Ayong said...

kalau pergi kedai yang salesgirl nya sengal..mmg kansel..terusss blah!!

no need to reveal said...

tula kan..camno bangsa melayu nak maju...jual pun cam tak nak jual..selalu kena cam tu...

Umi_Aliesha said...

kdg kalo salesgirl dok ikut pun rimas jg....anak dara lg sorang tak 'pau' jg ke k ty?

Being Normal said...

penah gak buat entry pasal nie, kalau kedai bangsa sendiri, kita masuk kedai je diorang dah buat muka mcm kita dtg nak menyusahkan, tu yg malas kdg2 walaupun niat memang nak tolong bangsa sendiri

ras-adieza said...

kesian kat toke kedai tu letak pekerja macam tu. PR tak der langsung...

Y@ZeD@ said...

ish sabar, sabar kty bln posa nih..hikss

bagus jer kty sound poyos kt minah sengal tuhh... biar dia tau skit igt kedai tuhh sorg jer yg ado kann...

lain kali tambah lg, nk keje ke tknak kje nih!! huhuuuuu

DYLA said...

hi atty,
dulu kite pun suka brg2 silver ni... tpi la ni dah suka kristal pulak dah... mahal la jgk kan... kalau kumpul2 leh beli emas dah.

PerantauSepi1306 said...

hmm mmg mostly kedai2 kat malaysia neh sales girl 'M' nye sengal... susah nak carik yg senyum je layan kite neh... melainkan ca ya nun alif sebab tu mmg taktik they all maaa...

MAMA IQA said...

org nk niaga dia pun sibuk nk niaga..tp POYO..bgs kak..lain kali jumpa org mcm ni blah je..

marinahunny said...

raya sakan lah akak..merelip nanti..

KV said...

mmg patut tak bli kt kedai minah sengal tu. Panas hati jek kan?

sweethOneY said...

hmm..btol la kak ty kan..
nape la M ni camni..
penah terkena gak..sy rs hampir sme org penah terkena salesgirl melayu yg prasan chantek n sombong nak mampos ni
senyum pon susah
paling pantang, klo dia pandang kte ni cam xde duit kan..
ni yg ala2 mls nk layan
niat nk tlg bangsa sendiri, tp..
kat sni pon ade satu kedai tu, org2 kedainya ok..
tp jual barang mahal nk mampos..compared to kedai cina tu..
kte nk tlg melayu, tp melayu mencekik darah..cane?

:: p R i n c E s S _ N :: said...

blaa r minah tu....t N nk g metro r...nk tgk muke minah sengal ni....

Ena said...

bawak bersabau atty wehhh
bulan pose ni ekekekek

ains said...

yer la kak ty... klu g kedai melayu... sokmo gtu... kata nak tlg bangsa sndiri.... tapi bangsa sndiri wat gtu