Aug 3, 2008

Tempe


Sejak akhir-akhir nier aku suka
sangat makan tempe nie...
rasanya ..bagi aku punya ler sedap
kalo balik je keje mesti singgah kedai nak beli..
kekadang aku beli sekali 3-4 peket buat stok
sebab malu weh..kang org kata minah ni muka tempe lak..
tapi memang pun..dah sedap..lagi banyak khasiat.
Pada sesiapa yang tak reti makan
sila lah belajar-belajar makan yerrr..
rugi tau sapa tak pandai makan..
dah ilang satu kenikmatan dalam dunia nie

9 comments:

Mommy Lily said...

me too..i like tempe...wah speaking tp mkn tempe kannn..hahaha sila gelak

mami pon hantu tempe. goreng gitu saje. nikmattt

PurPle said...

hahahaaa... mana tau petua khir toyo brkesan... kulit bleh licin & brtmbh cerah ni mcm pakai botox...

cendawanintim said...

saya ske yang letak lam kuah lontong tuh...tapi susah sket dapat stok kat teganu nih..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

kak rose pun suka sangat tempe tapi kalu digoreng ngan cili boh

haJa*darLingZ said...

sedaplah kty...cecah plak ngn cili kicap...perghhhh terangkat...ni yg nk cari tempe ni...huhuhu

ratna said...

slurppp...terliur pulak. nak kena beli tempe & goreng sendiri ni. potong nipis2.. hmmm sedap

Catz said...

wow..seorg lagi penggemar tempe..just like me..hihihi...

Umi_Aliesha said...

jumaat lps tapau sambal tempe kat rasa, alamanda..ampehs tul..umi ambik ayam goreng+ sayur+tempe..seme RM7...mehei..mehei..

ains said...

kak ty... sebagai org jawa sesungguh nyer ku bangga kak ty,... heheheh.... mkn la tempe... yg bnyk khasiat....