Aug 12, 2008

Sambal Ikan bilis

Sambal ikan bilis ciliapi


Telur Dadar

Ini ler lauk orang malas..
kty kalo malas nak gi kedai beli lauk
lauk nie jer ler kty masak,
anak-anak pun suka.
lauk ni kty masak masa ari ujan lebat aritu.
Lightning
Oleh sebab kty selalu beli lauk ari-ari
tak pernah simpan lauk atau buat stok lauk
kat fridge jadi kena gi kedai ari-ari.
Oleh sebab aritu ujan lebat ,malas nak gi kedai
jadik masak lauk nie jer...

kira oraiiit ler kan..janji peyut kenyang..lepas tu mata ngantuk..tido...
Dreaming

8 comments:

Ena said...

wahhh simplenye lauk...
tapi mmg btol..
lauk kuah kicap kipas udang ngn ikan masin pun dah cukupkan..
cukup mengenyangkan nyum3x....

aNgeL pUTiH said...

wahh.. nyum3... sedeeepppp!!!

** cumil ke??? hikhikhik..

ratna said...

sedap jugak apa.... bole gak kenyang tu..

LayarLara Legendary Of Journey said...

terliyur tengok sambal ikan bilis tuuuuuuu

Akak said...

Salam Atty...

Akak mmg minat lerr dgn laik ikan bilis cili api tu, Atty bagi lerr resepi dia kat akak, teringin nak buat...(dgn muka tak malunya meminta resepi)

Kak Yong said...

kalau yong..dah kira sedap dah ni lauk mcm nih...makan lak dgn nasi panas2..adoyaiiiii!!

marinahunny said...

besh tu lauk bilik dgn telor, mkn dgn nasi panas2 masa hujan,, wah syiok giler............

PerantauSepi1306 said...

eiiii simple pun ni la yang plg besh.. perhhhh sedap tu... :D