Aug 8, 2008

Olimpik Bermula


hari ni 08-08-2008, maka bermula ler sukan olimpik di Beijing 2008, Kat Stadium China Beijing nie ler tepat kul 08:08:08 pm CST (12:08:08 UTC),acara perasmian akan bermula..


Logo Olimpik Beijing 2008 di Dataran Tiananmen




同一个世界同一个梦想 (Satu Dunia, Satu Impian)
Logo "Beijing Menari", dipaparkan menerusi cap
mohor Cina yang menggunakan karakter "Jīng" (京, daripada
nama tuan rumah) yang mengadaptasikan bentuk menari.

Tuan rumah Beijing, China
Penyertaan negara 205 NOC
Jumlah atlet kira-kira 10,500[1]
Acara 302 dalam 28 sukan
Upacara perasmian 8 Ogos
Upacara penutupan 24 Ogos
Dirasmikan oleh Presiden Republik Rakyat China
Hu Jintao







Stadium
Stadium Nasional Beijing


Semoga wakil-wakil atlet Malaysia berjaya membawa
beberapa pingat..tak dapat emas..gangsa pun oraiiittt..
Tarikh 08-08-08 ni pun cantik kan..mesti ramai amik no keramat nie
untuk buat acara nikah..
sebut pasal no 8 ni..
senarnya ade citer gak di sebalik no 8
kete saga baru aku kan..minggu lepas
senarnya ade budak2 nakal..gores..
yerler kan aku duk flat..jadi kete parking kat bawah jer.
aku tak pasan mulanya along yang pasan
besar gak budak2 ni gores..tapi nasib dah ilang sebab goresan tu tak dlm..
lepas along polish ilang..kalo tak sakit mata aku tgk..hati aku lagi ler sakit
kalo nak tau..budak tu tulis apa..
dia tulis angka 8..besar tau..
along cakap..angka 8 ade ong..ekekekkeke..
harap betul ler ade ong nanti..


Akhir kata untuk athlet yang mewakili Malaysia
Malaysia Boleh..

9 comments:

Y@ZeD@ said...

hii k.atty, tx 4 visiting my blog..
aida link akak ye!!

anyway, also tx 4 d wishes...

cantik blog akak..... itam itu menawan okey!! huhuuuu

Umi_Aliesha said...

lorrr..sabo jer lah k ty...umi pun calar gak tu..aliesha suka main basikal tepi2 kereta...keretaku jd bulatan...dia pusing2...smpi letih..

cendawanintim said...

cantik kan tarikh dia..

viruspadu said...

semangat olimpik ni :p

LayarLara Legendary Of Journey said...

atty mekasih singgah blog kita ye... waa nampaknya ko begitu bermingat ngan olimpik ni yek..

LayarLara Legendary Of Journey said...

alar... sorrylah kak atty terber'aku' 'kau' lah pulak.. ampun.. mintak diampunkan yekkk..

IdaShah said...

cantik tarikh ni
cina suka lah no 8 nih

kita tukar link yer

IBU KUMBANG said...

kak atty,

semoga berjalan lancar je olimpik ni.. hehe esok dah le melepek depan TV.. hehehe..

Catz said...

hem..saya tgk acara pembukaan..they way dia nyalakan obor...uih..bestttt!
harap2 kontigen kita bwk balik pingat emas..