Aug 29, 2008

Di SUATU pAgI

Tarikh 28-08-08
waktu : kul 8 pagi
Tempat : Di sebuah Restoren

Aku ngn akak tgh nak sarapan
akak dah duduk kat kusi..sambil buat order..roti telur..

aku lak gi tmpt makanan..tgk-tgk apa yang ade nak makan..
sambil tgh tenguk2 menu..
datang seorg pakcik tua..yang sangat familiar pada aku..

Pakcik tu ckp..
Pakcik : Lapar ler nak..
atty : makan ler pakcik
Pakcik : nak banjer ke..
atty : ok ler ..amik ler pakcik nak makan apa..

lepas tu aku panggey pelayan..suh amik kan tuk pakcik tuh..
aku lak amik meehun skit..lepas tu duduk..
aku perati jer pakcik tu..selepas makanan dibungkus.
pakcik tu meredah ujan..pagi tu ujan lebat yer..

abis makan semua pergi kaunter nak kira..aku makan mihun, akak roti telur, aku bungkus 2 roti telur utk adik..

bil semua sekali baru rm 11++ aiik murah jer..lak..
padehel cashier tu ckp pakcik tu bungkus 2 ..satu mihun lauk ayam + sotong
dan satu lagi pun lauk ayam gak..ngn teh bungkus..

memang rezeki pakcik tu kot pagi itu..semoga allah melindungi Pakcik tu.
kalo pd sesapa yg biasa nmpk pakcik nie..dia selalu merayau2 area fasa1/sek 16 B.B.Bangi..
rasanya lama dah dia buat aktibiti kutip2 kotak..tin..
kekdg sedih dan sayu tgk org tua..merayau2..
dlm hati berkata..mana tau itu sedara kita ke..atau yg terdekat dengan kita..


note: Aku cuti ari nie..jadi nak amik kesempatan..mengucapakan Selamat menyambut Merdeka..dan Selamat Berpuasa..

11 comments:

Mieza said...

bgs ko ni...ssh nak jumpa org cenggini...:D

semoga ALLAH melipat gandakan rezeki ko...AMIN

slmt hari merdeka n slmt menyambut puasa...

AzuraloveNizam said...

semoga murah rezeki..

aNgeL pUTiH said...

kak ty... seksyen 16 BBB kat area mana ekk?? pakcik tu pale dia botak2 sket ehh??? kalo merayau2 slalu pakai suar pendek paras lutut... btl ke?

LayarLara Legendary Of Journey said...

alhamdulillahhh

Umi_Aliesha said...

alhamdulillah ..murah rezeki k ty...

PerantauSepi1306 said...

atty, selamat menyambut ramadhan dan selamat menyambut kemerdekaan juga...

btw, mudah2an dimurahkan rezki utk atty juga...

Jie said...

Semoga atty dimurahkan rezeki...

ras-adieza said...

atty

tu kira sedekahlah. So murahlah rezeki, memang kesian tengok orang camtu tambah2 bila kata lapar. Nanti jangan lupa sain otograf ek...

farah aminuddin said...

kalau semua org jenis prihatin mcm ni kn bagus...

Y@ZeD@ said...

kty, sy penah gak dok b.b bangi dulu tp tk penah lak nmpk pakcik nihh...hikss

alhamdulillah kty, moga rezeki kty sekeluarga brtambah murah & brlipt X gnda..

kty, slm ramadhn utk seisi kuarga ye...

diamond ring said...

herm... sian pakcik tu..... bagus kak ty... ada stgh org siap dihalau lg.. herm..